- Decyzja pierwotnie miała zapaść 21 września. Data została zmieniona i teraz mówimy o dniu 25 września — tłumaczył rzecznik.

Termin składania ofert upływa 15 września, faworytem jest Lufthansa, w gronie kandydatów są easyJet, firmy logistyczne niemiecka Zeitfracht i chińska LinkGlobal, biznesman Hans Rudolf Wöhrl i Niki Lauda.

Trzykrotny mistrz świata Formuły I ogłosił tuż przed ostatecznym terminem składania ofert, że dołączył do linii lotniczej Condor, by złożyć ofertę na 38 samolotów Air Berlin. Lauda ma 51 proc. udziałów w konsorcjum z Condorem, który chce przejąć 21 samolotwo A320 i A321 oraz z linią Niki, kiedyś należącą do Laudy, która liczy na 17 samolotów Air Berlin.

Lauda pytany o stronę finansową stwierdził, że wiele będzie zależeć od trybu wyboru kandydatów, ale my oferujemy na razie ok. 100 mln euro.

Ewentualna wspólna oferta Laudy-Condora będzie rywalizować z ofertą Lufthansy, która zamierza starać się o 90 samolotów, w tym flotę Niki i 38 maszyn, które wraz z załogami wynajmuje od Air Berlin.