- Nasze pierwsze pięć A380 mają umowy wynajmu na 10 lat, z możliwością ich przedłużania. Pierwsza wygasa w październiku 2017 i postanowiliśmy nie przedłużać jej. Co do czterech pozostałych, decyzja zapadnie później - powiedział rzecznik przewoźnika z Singapuru.

Linia stwierdziła, że decyzja o nie przedłużaniu umowy wynajmu wynika z przeglądu wymogów wobec floty. Jej rzecznik dodał, że SIA ma potwierdzone zamówienia na pięć A380, ich dostawy zaczną się w drugiej połowie 2017 r.

SIA ma w swojej flocie 19 superjumbo, jako pierwsza na świecie zaczęła ich eksploatację w 2007 r. Linie zwykle ogłaszają na rok wcześniej, czy zamierzają przedłużyć umowę leasingu dużych samolotów.

- Fakt podjęcia takiej decyzji oznacza duży znak zapytania wobec całego programu A380 - stwierdził szef jednej z zachodnich firm leasingowych. - Dynamika rynkowa zmieniła się, choć zależy to częściowo od wymogów poszczególnych przewoźników - dodał.

Airbus zmniejszył w lipcu produkcję tych największych maszyn, ale jest optymistą co do perspektyw długoterminowych. - Nie komentujemy projektów dotyczących floty takiej czy innej linii. Wierzymy w rynek używanych A380, które można wynajmować albo kupować po interesujących cenach. To szansa dla nowych uczestników z nowymi modelami biznesowymi, aby zaczynali korzystać z A380 - stwierdziła jedna z rzeczniczek Airbusa.