Airbus dostarczył dotąd ponad 100 takich samolotowy m.in. Finnairowi, Lufthansie, Singapore Airlines, Cathay Pacific, Qatar Airways.

EASA stwierdziła w dyrektywie,  że w silniku pompy układu hydraulicznego stwierdzono wadę, która może spowodować  szybki wzrost temperatury płynu. Jeśli to nie zostanie zauważone i skorygowane, to może - w połączeniu z nie funkcjonującym systemem bezwładnościowym  zbiornika paliwa - doprowadzić  do niekontrolowanego przegrzania płynu w układzie hydraulicznym, co może w dalszym ciągu wywołac zapłon mieszanki powietrza i paliwa w danym zbiorniku - wyjaśniła EASA.

Airbus poinformował, że przekazał liniom lotniczym sposób szybkiej korekty oprogramowania i sprawdza, czy będą konieczne dalsze działania.

Jeden z rzeczników Lufthansy powiedział, że linia zastosuje się do dyrektywy EASA i nie spodziewa się żadnego wpływu tej sprawy na swa flotę A350 i jej loty.