Niemcy przy wsparciu Etihadu z Abu Zabi, który ma 49 proc. udziału w Air Berlin postanowili całkowicie przeprofilować model biznesowy. Odejście od obsługi rejsów, gdzie dla pasażerów liczy się przede wszystkim cena na lepszą jakościowo formę usługi, w dużym przybliżeniu nie wzorowanie się na tanim Eurowings, tylko butikowym Swiss Airlines, który ma w w grupie Lufthansy najwyższą marżę zysku.
Teraz wiec Air Berlin wprowadza pełną klasę biznes i to na wszystkich swoich rejsach - w Niemczech, w Europie i na trasach dalekiego zasięgu. Stefan Pichler - prezes Air Berlin uważa, że w ten sposób zmieni linię z low-costa na premium.-Dzięki naszemu produktowi klasy premium staniemy się jeszcze atrakcyjniejszym partnerem głównie dla pasażerów biznesowych oraz często latających - zapewnia w komunikacie prasowym szef AB.
Dla najwięcej płacących pasażerów linia oferuje szerokie fotele, a nie wyłącznie oddzielenie ich zasłonką i pozostawienie wolnego miejsca między każdymi dwoma zwyczajnymi (ekonomicznymi) fotelami, jak to robią np. LOT i Lufthansa. Podobnie, jak inni przewoźnicy AB zapewnia pasażerom klasy premium szybszą odprawę biletową i kontrolę bezpieczeństwa oraz możliwość wejścia na pokład w pierwszej kolejności. Na pokładzie pasażer ma możliwość wyboru potraw z karty dań. Większy natomiast jest w przypadku AB limit bagażu przewożonego bezpłatnie, bo jest to 2x32 kg, a nie jedna sztuka o takiej wadze. Bagaż ręczny, to 2x po 8 kg. Tak samo, jak jest to np w programie lolajnościowym Miles&More pasażer lecący biznesem otrzymuje dwukrotną liczbę mil statusowych i nagrodowych. Warunkiem jest zarejestrowanie się w programie topbonus.
Zmianą w klasie ekonomicznej jest wprowadzenie płatnych posiłków w miejsce rozdawania słodkich, bądź słonych przekąsek. Bez zmian pozostaje zwyczaj rozdawaniu wysiadającym pasażerom czekoladowego serduszka.
Tak jak w Locie, tak i w Air Berlin pozostają bezpłatne posiłki na trasach długodystansowych, które linia zamierza rozwijać. Od sezonu letniego 2017 AB będzie latał z Berlina i Duesseldorfu do Stanów Zjednoczonych, zwiększając swoją ofertę w tym kierunku o połowę. Już teraz AB lata z Duesseldorfu do Orlando i Fort Myers na Florydzie, Nowego Jorku, San Francisco i Bostonu . W przyszłym roku ma to być dodatkowo z Berlina do Los Angeles i San Francisco, oraz powróci trasa Berlin-Miami (cztery razy w tygodniu zimą i trzy razy latem) i codziennie na trasie Duesseldorf- Miami) codziennie od jesieni 2016),oraz zwiększona zostanie oferta na trasie Berlin- Nowy Jork. Na tej trasie mają być wykonywane dwa lot dziennie. należy oczekiwać, że przynajmniej w okresie promocyjnym ceny biletów na przeloty do USA będą bardzo konkurencyjne. linia zapewnia, że wszystkie kierunki amerykańskie będą płynnie połączone z lotami z Polski.