Firma leasingowa Air Lease Corp ogłosiła zamówienie na 78 samolotów, 75 B737 MAX 8 i trzy B787-9 za 9,6 mld dolarów, Dwadzieścia pierwszych B737 i dreamlinery zostały zadatkowane, pozostałe 55 są w opcji, ale powinny szybko zostać potwierdzone.
Inny leasingodawca Aviation Capital Group kupiła 20 B737 MAX 8 za 2,3 mld dolarów. Volga-Dnepr Group i Cargo Logic Holding podpisały list intencyjny na 20 B777 F w wersji cargo o wartości 9,8 mld dolarów i potwierdziły zamówienie pięciu B747-6 cargo za 2 mld. Indyjska Vistara zadatkowała kupno sześciu B787-9 B Dreamliner i zastrzegła opcję na 4 następne. Ten kontrakt szacuje się na 2,8 mld dolarów, a dzienny „utarg" wyniósł 26,5 mld
Airbus został w tyle, z łączną sumą 19,9 mld dolarów. Klient zachowujący anonimowość podpisał list intencyjny na 75 A320neo za 8,2 mld dolarów i 25 A321neo za 3,2 mld.
Grupa inwestorów z Davidem Neelemanem, założycielem JetBlue, akcjonariuszem TAP Portugal i większościowym udziałowcem brazylijskiej Azul, podpisała list intencyjny na 60 A220-300 za 5,45 mld dolarów. To pierwsze samoloty Bombardiera przemianowane na airbusy, będą stanowić flotę nowej linii lotniczej Moxy w Stanach, ich dostawy zaczną się w 2021 r. Kanadyjski producent miał duże trudności ze znalezieniem klientów, sytuacja uległa natychmiast poprawie po przejęciu tego programu przez Airbusa.
- Ci faceci (Bombardier) nie mieli wzrostu od dawna — powiedział Neeleman agencji Bloomberga — a mnóstwo miejscowości jest słabo obsłużonych, a bilety są naprawdę drogie. Wszędzie są strefy cierpienia. Ogólnie paliwo drożeje, ale mam bardzo oszczędne samoloty — dodał.