Długie loty Level z Wiednia

Brytyjska grupa IAG zamierza rozszerzyć swą sieć lotów dalekiego zasięgu oferując je z Wiednia przez nowa tanią linię Level — ogłosił prezes Willie Walsh

Publikacja: 18.07.2018 11:20

Długie loty Level z Wiednia

Foto: Bloomberg

Większość przewoźników low-cost oferuje krótkie trasy, ale Level; utworzona w 2017 r. do proponowania dalekich połączeń wchodzi do grona innych przewoźników na tym dość nowym rynku. Jednym z nich jest Norwegian.

- Jednym z powodów, dla którego wybraliśmy markę Level, by działała z Wiednia jest szukanie okazji dalszego rozszerzenia siatki lotów transkontynentalnych — powiedział Walsh na konferencji prasowej w Wiedniu poświęconej debiutowi Level, dodał, że nie podjęto jeszcze decyzji o nowych szlakach.

Level zacznie działalność od krótkich lotów z Wiednia, gdzie będzie konkurować z największym w Europie, Ryanairem. Po bankructwie Air Berlin lotnisko w stolicy Austrii starało się przyciągnąć linie low-cost różnymi zachętami. W ostatnich miesiącach skorzystały z tego easyJet, Eurowings Lufthansy, Wizz Air i Vueling należący do IAG.

Eksperci od lotnictwa zaczęli już spekulować, że mogą być ofiary na tak zatłoczonym rynku, ale Walsh uspokoił: — Nie zrobilibyśmy tego, gdybyśmy nie byli przekonani do tego długofalowo. Jego zdaniem, austriacki rynek jest nadal za mało obsługiwany, więc Vueling będzie nadal oferować loty z Wiednia.

Level rozpocznie loty czterema wynajętymi samolotami A321 pochodzącymi z masy upadłościowej Air Berlin, ale zamierz zwiększyć flotę do 30 maszyn w ciągu 5 lat — powiedział Walsh. Obecnie proponuje 14 kierunków już obsługiwanych z Wiednia, m.in. do Barcelony i Palma de Mallorca.

IAG zamówiła samoloty dla swych linii, obecnie rozmawia z Airbusem i Boeingeim o kupowaniu następnych dla swej floty dalekiego zasięgu. Może wybrać między kilkoma opcjami kupna albo leasingu — stwierdził Walsh; decyzję podejmie najwcześniej w I kwartale 2019.

Większość przewoźników low-cost oferuje krótkie trasy, ale Level; utworzona w 2017 r. do proponowania dalekich połączeń wchodzi do grona innych przewoźników na tym dość nowym rynku. Jednym z nich jest Norwegian.

- Jednym z powodów, dla którego wybraliśmy markę Level, by działała z Wiednia jest szukanie okazji dalszego rozszerzenia siatki lotów transkontynentalnych — powiedział Walsh na konferencji prasowej w Wiedniu poświęconej debiutowi Level, dodał, że nie podjęto jeszcze decyzji o nowych szlakach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Ruszają inwestycje na lotnisku w Modlinie. "Bez gigantomanii i wstawania z kolan"
Transport
Ryzykowne auta zalewają rynek
Transport
Naukowcy apelują: CPK nie w pośpiechu. Potrzebne są warianty dla lotniska w polu
Transport
Duża awaria na kolei. Pociągi nie docierały do Warszawy
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Transport
O'Leary: Latem bilety lotnicze zdrożeją, ale tylko trochę