Większość przewoźników low-cost oferuje krótkie trasy, ale Level; utworzona w 2017 r. do proponowania dalekich połączeń wchodzi do grona innych przewoźników na tym dość nowym rynku. Jednym z nich jest Norwegian.
- Jednym z powodów, dla którego wybraliśmy markę Level, by działała z Wiednia jest szukanie okazji dalszego rozszerzenia siatki lotów transkontynentalnych — powiedział Walsh na konferencji prasowej w Wiedniu poświęconej debiutowi Level, dodał, że nie podjęto jeszcze decyzji o nowych szlakach.
Level zacznie działalność od krótkich lotów z Wiednia, gdzie będzie konkurować z największym w Europie, Ryanairem. Po bankructwie Air Berlin lotnisko w stolicy Austrii starało się przyciągnąć linie low-cost różnymi zachętami. W ostatnich miesiącach skorzystały z tego easyJet, Eurowings Lufthansy, Wizz Air i Vueling należący do IAG.
Eksperci od lotnictwa zaczęli już spekulować, że mogą być ofiary na tak zatłoczonym rynku, ale Walsh uspokoił: — Nie zrobilibyśmy tego, gdybyśmy nie byli przekonani do tego długofalowo. Jego zdaniem, austriacki rynek jest nadal za mało obsługiwany, więc Vueling będzie nadal oferować loty z Wiednia.
Level rozpocznie loty czterema wynajętymi samolotami A321 pochodzącymi z masy upadłościowej Air Berlin, ale zamierz zwiększyć flotę do 30 maszyn w ciągu 5 lat — powiedział Walsh. Obecnie proponuje 14 kierunków już obsługiwanych z Wiednia, m.in. do Barcelony i Palma de Mallorca.