Farnborough 2016: kolejna setka trzeciego dnia

Trzeciego dnia salonu w Farnborough (11-17 lipca) Airbus i Boeing zawarły kolejne kontrakty na około 100 samolotów o wartości 11,3 mld dolarów.

Aktualizacja: 14.07.2016 09:52 Publikacja: 14.07.2016 09:40

Eurofighter Typhoon na pokazie w Farnborough

Eurofighter Typhoon na pokazie w Farnborough

Foto: AFP

Po 3 dniach bilans salonu to 526 maszyn za 64,4 mld dolarów. Dwa lata temu klienci zamówili 809 samolotów o wartości 110 mld, ale wtedy przewoźnicy znad Zatoki sfinalizowali kupno 200 samolotów B777X, o czym podali w Dubaju.

W środę Airbus ogłosił potwierdzone zamówienie przez południowoamerykański konglomerat Synergy Aerospace na 62 samoloty z rodziny A320neo z nowymi silnikami o wartości 6,6 mld dolarów dla swej filii Avianca Brasil. To największy udziałowiec kolumbijskiej Avianki, która jest dużym klientem Airbusa: zamówiła 136 maszyn (28 A319neo, 92 A320neo i 16 A321neo)

Boeing sfinalizował z chińską Ruili Airlines sprzedaż sześciu B787-9 za 1,59 mld dolarów. To pierwsze zamówienie samolotów dalekiego zasięgu przez tę linię, używającą wyłączeni B737.

Amerykanie ujawnili nazwy 2 klientów, których zamówienia mieli już w swym portfelu: Air Europa na 20 B737 MAX 8 i Egyptair na dziewięć B737-800.

Na Airbusa i Boeinga przypada przytłaczająca większość z 13 400 samolotów czekających na wyprodukowanie i dostawę — ocenia firma AlixPartners.

Żniwa na silniki

Producent silników CFM Int'l, spółka j. v. General Electric i Safran może uznać ten salon za udany. Po trzech dniach zawarła kontrakty na dostawę - silników LEAP-1B do 30 B737 MAX 8 dla Xiamen Airlines za 980 mln, - LEAP-1A do 25 A321 dla Asiana Airlines za 950 mln dolarów, - CFM56-78 do 10 B737-800 dla Standard Chartered Bank za 224 mln, - LEAP-1B do 10 B737 MAX 8 dla TUI za 200 mln, - LEAP-1, B do 6 B737 MAX 8 dla Air Lease za 150 mln, - 83 silników LEAP-1A do nowej floty A320neo/A321neo dla TAP Air Portugal.

Amerykańsko-francuska spółka uzyskała w czerwcu zamówienia An 1660 silników — 960 LEAP i 700 CFM56, o 100 więcej niż rok wcześniej. Jej portfel składa się z 10 820 silników LEAP w trzech wersjach, wraz z częściami zamiennymi i opcjami, o wartości 151 mld dolarów w cenach katalogowych.

Po 3 dniach bilans salonu to 526 maszyn za 64,4 mld dolarów. Dwa lata temu klienci zamówili 809 samolotów o wartości 110 mld, ale wtedy przewoźnicy znad Zatoki sfinalizowali kupno 200 samolotów B777X, o czym podali w Dubaju.

W środę Airbus ogłosił potwierdzone zamówienie przez południowoamerykański konglomerat Synergy Aerospace na 62 samoloty z rodziny A320neo z nowymi silnikami o wartości 6,6 mld dolarów dla swej filii Avianca Brasil. To największy udziałowiec kolumbijskiej Avianki, która jest dużym klientem Airbusa: zamówiła 136 maszyn (28 A319neo, 92 A320neo i 16 A321neo)

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
PKP Cargo traci udziały w polskim rynku
Transport
W Afryce Rosja zbuduje swoje porty. Znane są potencjalne lokalizacje
Transport
Ruszyły inwestycje w Modlinie. Lotnisko planuje duże zmiany
Transport
Kapitan LOT-u oświadczył się stewardesie podczas rejsu. Wzruszająca scena
Transport
Turkish Airlines wyrzucają Rosjan z samolotów. Kreml przyznaje: Problem jest poważny