Airbus odniósł początkowy duży sukces z samolotami Bombardiera: w dniu ogłoszenia zmiany ich nazwy z serii C (CSeries) na A220 otrzymał od amerykańskiej JetBlue zamówienie na 60 większych A220-300. Dyrektor finansowy tego przewoźnika, Steve Priest wyjaśnił, że „ten samolot idealnie pasuje do naszej sieci, strategii i doświadczeń z klientami, a co najważniejsze — naszym właścicielom. To naprawdę idealny samolot do utrzymania dynamiki naszego programu zmniejszania kosztów w najbliższej dekadzie".
A220 zastąpią obecną flotę 60 maszyn E190 Embraera, które zaczną być wycofywane od 2020 r. Wygrana Airbusa nad Embraerem zwiastuje sutrą rywalizację z Boeingem na rynku samolotów regionalnych, po przejęciu przez Airbusa kontroli nad programem CSeries i po związaniu się Boeinga z Embraerem.
- To bardzo dobra decyzja JetBlue, bo A220 jest niezwykle elastycznym samolotem, całkowicie nowym, który dzięki oszczędnemu zużyciu paliwa pozwoli tej linii przewozić za darmo dodatkowych 20-30 pasażerów — stwierdził Henry Harteveldt z Atmosphere Research Group. Samoloty te będą mieć silniki PW1500G GTF Pratta&Whitneya.
Hindusi kupują u obu dużych
Indyjska linia Vistara, spółka j. v. Tata Sons i Singapore Airlines złożyła potwierdzone zamówienie na sześć B787 Dreamliner i 13 A320neo o wartości 3,1 mld dolarów, bo zamierza rozwinąć sieć krajowych połączeń i uruchomić międzynarodowe w tym roku. Linia postanowiła podobnie jak Jet Airways, IndiGo i SpiceJet rozwijać sieć międzynarodową, aby zrównoważyć mocno konkurencyjny i wrażliwy na ceny krajowy rynek.
Vistara zapowiedziała wynajęcie dalszych 37 A320neo od firm leasingowych, zapewniła sobie prawo kupna czterech następnych b787-9 i opcję na siedem A320neo. Kupione i wynajęte samoloty Airbusa zostaną dostarczone w latach 2019-23, Boeinga — w 2020-21.