Liczba samolotów zamówionych netto wyniosła po 6 miesiącach 460, podczas gdy Airbus podał liczbę 206. Dział finansowy koncernu Boeing Capital kupił 75 sztuk B737 dla anonimowego klienta, co wskazuje, że koncern pomógł w sfinansowaniu tego zamówienia. Takie umowy nie trafiają zwykle do bilansu koncernu, są przypisywane innym podmiotom. W 2017 r. Airbus otrzymał zamówienia na 1109 samolotów, o 52 proc. więcej, osiągając lepszy wynik od Boeinga piąty kolejny rok, ale pozostawał za nim w tyle pod względem dostaw.

Dostawy gotowych maszyn są ważne z finansowego punktu widzenia, bo wówczas klienci plącą większość pieniędzy, wielkość uzyskanych zamówień wskazuje na tendencję. Boeing dostarczył klientom w I półroczu 378 maszyn, o 7,4 proc. więcej niż rok temu dzięki większemu popytowi na oszczędne z paliwem B737. Potrzebują ich linie lotnicze mające do czynienia z żywiołowym wzrostem przewozem pasażerów. Airbus w tym samym czasie wydał 303 samoloty, o 1 proc. mniej niż rok temu.

W całym roku Boeing zamierza dostarczyć 810-815 samolotów, o 6,8 proc. więcej od rekordowych 763 z ubiegłego roku, utrzymując przewagę nad Airbusem szósty kolejny rok. Europejczycy mają w planach dostawę ok. 800 maszyn.