Airbus, Boeing, Embraer i Mitsubishi Aircraft ogłosiły zadatkowane kontrakty, zamiar kupna i listy intencyjne na 118 samolotów o wartości 14,6 mld dolarów w cenach katalogowych.
Virgin Atantic zamówił 12 A350-1000 za 4,4 mld dolarów, chiński Xiamen Airlines 30 B737 MAX 200, firma leasingowa Air Lease trzy A350-900 i jeden A321neo za miliard dolarów, Air Cote d'Ivoire jeden A320neo, Jetstar Pacific dziesięć A320ceo, Standard Chartered Bank zadatkował kupno 10 B737-800, chińska Donghai Airlines 25 B737 MAX 8 i pięć B787-9, izraelska Arkia Airlines dwa A330-900 z opcją na 2 dalsze za 1,15 mld dolarów.
Producent samolotów regionalnych Embraer, oferujący odrzutowce E2 z nowymi silnikami podpisał z Arkia Airlines list intencyjny na sześć A195-E2 z opcją na 4 dalsze, a z indonezyjską Kalstar Aviation potwierdzone zamówienie na pięć A190-E2 z opcją na dalsze 5. Firma leasingowa Nordic Aviation Capital zamówiła cztery starsze E190.
Mitsubishi Aviation pozyskał pierwszego klienta w Europie: szwedzka firma leasingowa Rockton kupiła 10 regionalnych MRJ90 i zastrzegła opcję na 10 następnych. Prace nad tym samolotem nadal trwają, ma wejść na rynek w 2018 r. Japończycy mają zamówienia na ok. 430 sztuk z USA i Azji.
Boeing zapowiedział uruchomienie w 2017 r. produkcji nowej wydłużonej wersji samolotu dalekiego zasięgu B777X i dostawę pierwszej sztuki w 2020 r.