Luigi Gubitosi został zapytany o to po spotkaniu z ministrem przemysłu Carlo Calenda i odpowiedział: — Absolutnie tak, ale trzeba też powiedzieć, że jesteśmy na bardzo wstępnym etapie oceny ofert.

Włoski rząd otrzymał 32 propozycje świadczące o zainteresowaniu tą deficytowa linią lotniczą, ale żadna z nich nie dotyczy przejęcia jej w całości. Według nieoficjalnych informacji krążących w branży lotniczej i zdaniem włoskich środków przekazu potencjalni chętni są zainteresowani poszczególnymi fragmentami linii, np. Lufthansa czy Malaysia Airlines kupiłyby część samolotów. Turkish Airlines zaprzeczyła doniesieniom, że interesuje się Alitalią.

Ryanair jest zainteresowany współpracą, ale nie kupnem. „Złożyliśmy propozycję wyrażającą nasze zainteresowanie, ale jak oświadczaliśmy wcześniej, nie interesuje nas kupno Alitalii. Zaproponowaliśmy dowożenie Alitalii pasażerów na długie trasy" — wyjaśnił w emailu rzecznik irlandzkiej linii. lstotnie Ryanair zgłaszał chęć dowożenia podróżnych na krótkich trasach do transkontynentalnych połączeń Alitalii. Mógłby tego lata w krótkim terminie zapewnić 20 samolotów, gdyby włoska linia znacząco zmniejszyła moce przewozowe.

Rzecznik Ryanaira nie chciał podać, na jakich warunkach odbywałoby się takie dowożenie, jedynym warunkiem byłoby zwolnienie go z odpowiedzialności za niedostarczenie podróżnych na czas na dane połączenie. Alitalia odrzuciła podobną ofertę w przeszłości.