Producent samochodów czeka obecnie na zaświadczenia żeglowności we własnym kraju i w Chinach, po uzyskaniu takich certyfikatów w USA i Europie w ostatnich 2 latach.
Partnerem w sprzedaży w Japonii 6-miejscowej awionetki będzie firma handlowa Marubeni. Zacznie jej dostawy w I półroczu 2019, a Honda ma nadzieję, że korzystanie z takich środków transportu wzrośnie w Japonii dwukrotnie w ciągu 5 lat.
- Na razie brakuje u nas dużych tradycji w używaniu samolotów dyspozycyjnych, ale liczba bogatych jednostek jest podobna jak w Stanach - powiedział dziennikarzom na briefingu prezes Hondajet, a także główny inżynier tego samolotu, Michimasa Fujino. - Chcemy trafić do tych klientów, aby zwiększyć rynek - dodał.
Hondajet pojawi się w Japonii po Stanach, gdzie pierwszy egzemplarz trafił w 2015 r. Fujino ma nadzieję na rozwój krajowego rynku, ograniczonego obecnie do 90 podobnych maszyn.
Ich produkcja powinna stać się rentowna za 5 lat, licząc od pierwszego pełnego 2016 roku sprzedaży. Honda przygotowywała się od 30 lat do tej produkcji. Był to absolutny "konik" Fujino, który wprawił w zakłopotanie kolegów z przemysłu mistrzowskim zaprojektowaniem samolotu: silniki umieścił w kadłubie, a nie na skrzydłach, co zmniejszyło hałas w kabinie i pozwoliło zainstalować pełnowymiarowa toaletę, pierwszą w tym segmencie.