DAE jest zainteresowana samolotami A320neo i B737 MAX — poinformował prezes Firoz Tarapore. Dodał, że gdyby doszło do porozumienia, nie będzie koniecznie podzielone po połowie na obu producentów, ale daleko jeszcze do sfinalizowania go. — Nie podoba nam się cena — powiedział. Takie zamówienie miałoby wartość ok. 40 mld dolarów (34 mld euro) w cenach katalogowych, ale kupujący dostają rabaty zależnie od wielkości zakupu i pozycji rynkowej.

Gdyby nie doszło do zawarcia kontraktów, to ta państwowa firma z Emiratów rozejrzałaby się za innymi opcjami, np. mogłaby kupić konkurencyjną firmę leasingu, co dałoby jej dostęp do listy samolotów zamówionych przez nią. W ubiegłym roku kupiła irlandzką firmę AWAS, wówczas dziesiątą na rynku, co zwiększyło jej flotę trzykrotnie do ok. 400 maszyn o wartości ponad 14 mld dolarów.

Obaj producenci nie skomentowali tej informacji; ich portfele zamówień zapewniają produkcję na kilka lat, a zwiększenie jej tempa dla realizacji tak dużego zamówienia mogłoby okazać się trudne.