Do końca czerwca LOT będzie dysponował już czterema 5- letnimi B 737-800 NG, które przejął od China Eastern Airways i będą to największe maszyny wąskokadłubowe w jego flocie. Jeszcze w maju nowe Boeingi zaczną latać na najbardziej obleganych trasach, czyli do Londynu (od połowy miesiąca), do Astany — stolicy Kazachstanu, do której LOT zainauguruje rejsy 29 maja, do Tel Awiwu i Madrytu (od czerwca), oraz Frankfurtu i Barcelony — od 1 lipca.

Zanim najnowszy nabytek linii trafi do siatki, czeka go seria testów operacyjnych i szkolenia dla pilotów oraz personelu pokładowego. Boeing 737-800 NG może zabrać na pokład 186 pasażerów – o blisko 20 więcej niż obecnie użytkowane B 737 Classic, które także zostały unowocześnione. Samolot podzielony został na trzy klasy podróży – biznes, premium i ekonomiczną.

W tym roku linia będzie miała w eksploatacji 4 B737-800 NG, 2 nowe Dreamlinery B787-8 (polecą do Los Angeles i na nowojorskie lotnisko Newark) oraz 2 najnowocześniejsze samoloty wąskokadłubowych świata Boeing 737 MAX 8. W przyszłym roku flota LOT ma powiększyć się o co najmniej 3 większe Dreamlinery 787-9.

W sumie LOT zamówił 6 B737 MAX, z opcją leasingu kolejnych pięciu. Zadaniem tych maszyn będzie dowożenie pasażerów do portu przesiadkowego w Warszawie. Do końca 2018 roku, dostarczone zostaną również kolejne trzy nowe Dreamlinery 787-9. W sumie w przyszłym roku LOT będzie wykorzystywał flotę co najmniej 51 samolotów.

Dzisiaj LOT ma w ofercie 77 połączeń z Warszawy i polskich portów regionalnych i planuje uruchomienie kolejnych, zarówno w obrębie Europy- na jak i dalekiego zasięgu. Wiadomo, że na początku czerwca ruszą loty do Kaliningradu, a np. wysoko na liście planów