Rozbudowa jedynego w Europie lotniska z oceną 5 gwiazdek (Five Star Professional z Minneapolis) była możliwa dzięki współpracy zarządu lotniska z Lufthansą, które podobnie jak przy budowie Terminala 2 (oddanego w 2003 r.) pokryły w proporcji 60:40 koszty zaprojektowania, sfinansowania i budowy nowego rozwiązania. Inwestycja kosztowała 900 mln euro. Wypustkę zaprojektowała pracownia architektoniczna Norbert Koch + Partner.
Prezes zarządu lotniska, Michael Kerkloh podkreślił na uroczystej inauguracji, że dzięki temu satelicie zostały podwyższone jeszcze bardziej normy komfortu w strefach oczekiwania, jakości strefy handlowej i bogactwa wyboru restauracji i korzystania z nowych 27 bramek, które w większości pozwolą uniknąć dowożenia autobusami lotniskowymi. Łącznie będzie 52 bramek na trzech poziomach. Prezes Lufthansy Carsten Spohr podkreślił, że dodatkowy terminal podwoi liczbę odprawianych podróżnych i jeszcze bardziej zwiększy atrakcyjność linii z grupy Lufthansa dla pasażerów na całym świecie.
Satelita usprawni obsługę podróżnych przed wylotem, czy będących w tranzycie zapewniając im komfortowe warunki oczekiwania. Nie jest połączony z systemem transportu naziemnego, rejestracja (check-in), odprawa bagaży i kontrola celna i bezpieczeństwa będą odbywać się w Terminalu 2. Podróżni będą następnie przejeżdżać bezzałogową kolejką podziemną Bombardiera w ciągu 60 sekund dystans 400 metrów do nowego budynku o łącznej powierzchni 125 tys. m2 (18 tys. m2 poczekalni, w tym 4,1 tys. pięciu poczekalni biznesowych, lounges)
Na jednym poziomie będą odprawiani podróżni strefy Schengen, a na drugim z całego świata, za pośrednictwem 22 stanowisk tranzytowych, 44 kontroli paszportów i 20 kontroli bezpieczeństwa.
Satelita będzie mieć dodatkowe 27 tzw. bramek z rękawami pozwalającymi wejść do samolotów i wyjść z nich. Na powierzchni 7 tys. m2 znajdują się 3 strefy bezcłowe z 15 sklepami, które wystrojem przypominają monachijski targ pod gołym niebem Viktualienmarkt. Podróżni mogą zjeść coś w 7 restauracjach i kawiarniach, skorzystać z włoskiego miniterminala z cafeterią Spazio Italia, posiedzieć w przeszklonym Boobles Bar z widokiem na lotnisko i góry.