Szef Bombardiera zarobi mniej

Rada dyrektorów kanadyjskiego Bombardiera zatwierdziła propozycję obniżenia dochodów jej szefa, Pierre Beaudoina za 2016 r. o 1,4 mln dolarów do poziomu 3,8 mln z 2015 r.

Aktualizacja: 12.04.2017 09:03 Publikacja: 12.04.2017 08:26

Szef Bombardiera zarobi mniej

Foto: Bloomberg

Sam zainteresowany wystąpił w końcu marca z taką propozycją po oburzeniu społecznym z podwyżki, która odciągnęła uwagę od normalnej pracy tej firmy

Podwyżki łącznych uposażeń 5 członków kierownictwa grupy produkującej samoloty regionalne i tabor szynowy za 2016 r., gdy grupa ogłosiła dwie fale zwolnień z pracy 14 500 ludzi na świecie, wywołały oburzenie w Quebecu. Pięciu szefów miało dostać 32,7 mln dolarów wobec 21,9 mln rok wcześniej — przewidywała propozycja przygotowana na WZA 11 maja. Firma z Montrealu otrzymała ponad miliard dolarów pomocy od władz prowincji i federalnych.

Po demonstracjach protestu przed centralą firmy, krytycznych reakcjach premiera, ministra gospodarki, przedstawicieli opozycji P. Beaudoin złożył swą propozycję, a prezes Alain Bellemare zwrócił się do rady o odroczenie wypłaty ponad połowy planowanych sum za 2016 do 2020 r.

Nowa krew w kierownictwie

Rodzina Bombardierów mająca pakiet kontrolny w firmie omawiała kwestię kierowania nią i sukcesji w radzie dyrektorów po oburzeniu społecznym z powodu zapowiedzianych podwyżek dla szefów; niektórzy członkowie rodziny chcą widzieć w radzie nowych przedstawicieli -- poinformował Charles Bombardier, wnuk założyciela Josepha-Armanda, zmarłego w 1964 r.

Decyzja o zarobkach szefów stała się najważniejszym tematem rozmowy, kto powinien reprezentować rodzinę w radzie. Zasiada w niej ojciec Charlesa, J. R. André. Rodzina kontroluje firmę poprzez podwójną strukturę praw głosu, ma teraz 5 przedstawicieli w 15-osobowej radzie. Jej szefem, jest inny wnuk założyciela, Pierre.

- Sądzę, że trzecie pokolenie odegra bardziej aktywną rolę w radzie, bo ci ludzie są na początku kariery zawodowej — powiedział Charles B. Ten 43-letni projektant przemysłowy i inwestor w startupy wyszedł w 2006 r. z wypustki firmy, Bombardier Recreational Products i nie zajmuje ładnego ważnego stanowiska w grupie Jego wypowiedź pozwala zrozumieć tok myślenia rodziny Bombardierów-Beaudoin, której członkowie unikają mediów.

Bombardier był w 2015 r. bliski bankructwa z powodu problemów technicznych z programem nowych samolotów odrzutowych serii C, ale otrzymał wsparcie finansowe w 2016 r. i zawarł kluczowe kontrakty na sprzedaż tych maszyn. — Rodzina podjęła duże ryzyko inwestując w tej program, który teraz jest sukcesem technicznym. To była rodzinna decyzja i w najbliższych latach okaże się, że była doskonała — stwierdził Charles B.

Powtórzył, że rodzina nigdy nie zmieni podwójnej struktury akcji, bo zapewnia jej kontrolę nad firmą i chroni ją przed wrogim przejęciem. — Najważniejsze jest zachowanie kontroli i przekazanie jej następnemu pokoleniu z jednoczesnym zapewnieniem generowania cały czas wartości dla udziałowców — uważa Ch. Bombardier.

Jego zdaniem poprzedni prezes P. Beaudoin zasługiwał na podwyżkę w 2015 r., bo wspomagał A. Bellemare w przejęciu obowiązków prezesa. — Rolę szefa rady należy oddzielić od prezesa i rok okresu przejściowego wystarczy na to. Szef rady powinien skupić się na kierowaniu radą, a zarobki powinny być dostosowane do norm w tym sektorze — dodał.

Sam zainteresowany wystąpił w końcu marca z taką propozycją po oburzeniu społecznym z podwyżki, która odciągnęła uwagę od normalnej pracy tej firmy

Podwyżki łącznych uposażeń 5 członków kierownictwa grupy produkującej samoloty regionalne i tabor szynowy za 2016 r., gdy grupa ogłosiła dwie fale zwolnień z pracy 14 500 ludzi na świecie, wywołały oburzenie w Quebecu. Pięciu szefów miało dostać 32,7 mln dolarów wobec 21,9 mln rok wcześniej — przewidywała propozycja przygotowana na WZA 11 maja. Firma z Montrealu otrzymała ponad miliard dolarów pomocy od władz prowincji i federalnych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
100 zł za 8 dni jazdy pociągami. Koleje Śląskie kuszą na majówkę. A inni?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego