Amerykański producent z konglomeratu UTC poinformował, że dodał do regularnych okresowych przeglądów silników PW1500G sprawdzanie systemu metalowych przewodów podających paliwo z powietrzem do komory spalania.

Bombardier, którego odrzutowce serii C (CSeries) weszły do eksploatacji w 2016 r. poinformował, że producent tych silników przekazał instrukcje Swissowi i airBaltic, by sprawdzały tzw. rury ogniowe (combustions liners), perforowane rurki dostarczające mieszankę paliwa z powietrzem do komory spalania, po 2 tys. godzin lotu. P&W wprowadził poprawione przewody znajdujące się w silnikach pierwszego samolotu CSeries, jaki zostanie latem dostarczamy Koeran Air Lines — podał rzecznik działu samolotów cywilnych Bombardiera, Bryan Tucker.

- Spodziewamy się, że żywotność tych elementów będzie większa, ale kontrole pozwolą ustalić, kiedy trzeba będzie je wymienić. Zwiększona żywotność tych elementów ma wynosić 6 tys. godzin i mają być dostarczone przez Pratta tego lata - dodał Tucker.

Rzeczniczka Swissa, premierowego klienta CSeries, powiedziała, że jej firma ściśle stosuje się do harmonogramu kontroli silników podawanego przez producenta.

Nie było dotąd informacji o problemach z funkcjonowaniem silników PW1500G instalowanych w samolotach CSeries na 110-130 miejsc, w odróżnieniu od innego modelu, PW1100G, używanego w A320neo. Indyjski urząd lotnictwa podał w lutym, że bada techniczne kwestie tego silnika stosowanego przez Airbusa. Takie samoloty mają IndiGo i GoAir. Dwa A320neo GoAir musiały awaryjnie lądować w marcu z powodu problemów technicznych, a maszyna IndiGo zawróciła na pasie podczas startu. bo silniki źle pracowały przy przyspieszaniu.