Które lotniska mają najlepsze perspektywy? Czy nowe inwestycje zamieszają na mapie polskich przewozów lotniczych?
- Najlepsze perspektywy mają te lotniska, które są zlokalizowane przy dużych miastach. Mówimy o Warszawie, Gdańsku, Katowicach czy Wrocławiu. Małe lotniska nie są jednak bez szans. Wystarczy tylko wymienić lotnisko w Lublinie, które notuje bardzo dobre wyniki - tłumaczył Zbigniew Sałek, członek zarządu Międzynarodowego Zrzeszenia Menedżerów Lotnisk w Waszyngtonie, były prezes PPL.
Lotnisko w Warszawie nadal pozostaje głównym hubem transportu lotniczego w Polsce. Możliwości portu są jednak ograniczone.
- Warszawa ma wiele ograniczeń. Przede wszystkim nie może operować przez 24 godziny. Obecne szacunki, że w ciągu 5 czy 6 lat dojdziemy do kresu możliwości osiągając poziom 15/16 mln pasażerów. Co wtedy? Koncepcji jest wiele. Jedną z nich jest współpraca z Modlinem i stworzeniem duoportu. inna koncepcja, też już wielokrotnie wymieniana, to inwestycja w budowę lotniska centralnego - mówił.
Co z mniejszymi portami? czy inwestowanie w budowę nowych lotnisk to dobry pomysł?