Marka „Airspace by Airbus" wykorzystuje nowe technologie opracowane ostatnio, zostanie zastosowana w samolocie A330neo, którego eksploatacja powinna zacząć się w 2017 r.
Zaprojektowano wnętrze tak, aby zapewniało wygodę, nastrój, łatwy dostęp do kuchni, toalet. Pewne elementy zapożyczono z szerokokadłubowego A350. Wprowadzono szersze fotele (45 cm), większe schowki na bagaż podręczny, większe toalety, więcej miejsca pod fotelami i nastrojowe oświetlenie LED, użyte już w A350, aby poprzez zmianę barwy łagodziło skutki długiej podróży w różne strefy czasowe.
Przewoźnicy mogą w dalszym ciągu wybierać własny wystrój wnętrza samolotu, ale nowa propozycja Airbusa dla A330neo zapewnia 10 dodatkowych miejsc w porównaniu z obecnym A330, który zabiera do 300 pasażerów. Ten sam zestaw będzie dostępny później w samolotach A50 i A380, w których przybędzie odpowiednio 12 i 50 miejsc.
Obaj wielcy producenci, Airbus i Boeing starają się wszelkimi sposobami zwiększyć liczbę miejsc, aby ich samoloty były atrakcyjniejsze z ekonomicznego punktu widzenia dla ich użytkowników. Zapewniają jednocześnie, że podróżni nie odczują różnicy, natomiast wiele organizacji konsumenckich twierdzi, że w kabinach jest coraz ciaśniej.
W ostatnich latach doszło do coraz ostrzejszej rywalizacji w tej dziedzinie, konkurenci zarzucali sobie nawzajem, że wszystkie zmiany następują kosztem komfortu. Airbus wyjaśnił teraz, że po zmianie powierzchni części kuchennych i toalet powstała możliwość instalowania dodatkowych foteli, w dalszym ciągu ośmiu w jednym rzędzie.