French Blue: dwa lata na rentowność

Przewoźnik French Blue, który pierwszym lotem we wrześniu chce wejść na rynek tanich przewozów dalekiego zasięgu daje sobie 2 lata na dojście do równowagi operacyjnej

Publikacja: 20.03.2016 10:00

French Blue: dwa lata na rentowność

Foto: 123rf.com

Nowa linia należąca do grupy Dubreuil, właściciela Air Caraibes, zacznie od 15 września latać 4 razy w tygodniu z Paryża-Orly do Punta Cana na Dominikanie i planuje uruchomienie w czerwcu 2017 połączeń z wyspami Reunion i Mauritius.

Żadnej linii lotniczej nie udało się na razie osiągnąć sukcesu w przewozach low-cost dalekiego zasięgu między Europą i Ameryką Płn. mimo istnienia na rynku Norwegiana, Eurowings (Lufthansy) i Wow Air, filii Icelandic. — Czy to my mamy rację, a nie inni? Nie wiem. Ale nie można być pewnym swej racji po 10 latach ponoszenia strat. Zobaczymy, jak to zadziała, dajemy sobie 2 lata. Jeśli nie wyjdzie, trzeba się będzie dostosować — stwierdził w rozmowie telefonicznej szef French Blue, Marc Rochet, weteran sektora lotniczego, który kierował francuską linią AOM w latach 90.

French Blue rozpocznie 7 czerwca internetową sprzedaż biletów na loty Orly-Punta Cana, proponując trzy kategorie: najtańszy będzie dla pasażerów bez głównego bagażu tylko z podręcznym, nie korzystających z posiłków na pokładzie i nie mających prawa wyboru miejsca. Przewoźnik będzie oferować płatne usługi Wi-Fi. W końcu czerwca odbiera pierwszy nowy samolot A330-300 na 378 miejsc, w latach 2017 i 2018 odbierze drugi oraz dwa A350-900. Pierwsze trzy kupi bezpośrednio u producenta, czwarty wynajmie w AerCap.

400 etatów w ciągu 2 lat

French Blue wyliczył swe koszty i ceny niżej od konkurencyjnej francuskiej XL Airways, która oferuje loty dalekiego zasięgu z Francji. Zamierza zatrudnić 400 ludzi w ciągu 2 lat, pracowników pokładowych na warunkach francuskich, ale niżej płatnych, mniej licznych ale więcej latających niż w Air France.

Osoba związana z Air France powiedziała we wrześniu, że ten przewoźnik, podobnie jak Lufthansa, mógłby uruchomić loty low-cost dalekiego zasięgu, ale tylko na kilku trasach. Niemcy chcą zrobić ze swej Eurowings trzeciego w Europie taniego przewoźnika, za Ryanairem i easyJetem. Pierwsze takie loty obsługiwane przez 2 samoloty miały problemy techniczne, w jednym z nich na Kubę doszło do ponad 60 godzin opóźnienia.

Z kolei Norwegian ogłosił w lutym uruchomienie altem bezpośrednich połączeń z Paryża do USA, od 29 lipca z Paryża do Nowego Jorku, następnie do Los Angeles i Fort Lauderdale na Florydzie. Malezyjski low--cost AirAsia X wypracował pierwszy zysk w IV kwartale 2015 po ośmiu kwartałach strat.

Grupa Dubreuil, której nie udało się w marcu 2015 odkupić Corsaira od TUI France, ogłosiła w czerwcu projekt założenia taniej linii dalekiego zasięgu o tymczasowej nazwie Sunline. Jej główny przewoźnik Air Caraibes, który zapewnia jedną trzecią ruchu między metropolią i Antylami, odczuwał przez 2 miesiące skutki zamachów w Paryżu w listopadzie, teraz mniej przewozi z powodu wirusa Zika, jaki pojawił się w tamtym regionie — wyjaśnił Marc Rochet, szefujący także tej linii.

Nowa linia należąca do grupy Dubreuil, właściciela Air Caraibes, zacznie od 15 września latać 4 razy w tygodniu z Paryża-Orly do Punta Cana na Dominikanie i planuje uruchomienie w czerwcu 2017 połączeń z wyspami Reunion i Mauritius.

Żadnej linii lotniczej nie udało się na razie osiągnąć sukcesu w przewozach low-cost dalekiego zasięgu między Europą i Ameryką Płn. mimo istnienia na rynku Norwegiana, Eurowings (Lufthansy) i Wow Air, filii Icelandic. — Czy to my mamy rację, a nie inni? Nie wiem. Ale nie można być pewnym swej racji po 10 latach ponoszenia strat. Zobaczymy, jak to zadziała, dajemy sobie 2 lata. Jeśli nie wyjdzie, trzeba się będzie dostosować — stwierdził w rozmowie telefonicznej szef French Blue, Marc Rochet, weteran sektora lotniczego, który kierował francuską linią AOM w latach 90.

Transport
100 zł za 8 dni jazdy pociągami. Koleje Śląskie kuszą na majówkę. A inni?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego