750 nieużywanych monitorów z głównego terminala trzeba wymienić ponieważ zawierają mocno przestarzałe oprogramowanie z 2012 roku - czyli roku w którym pierwotnie planowano uruchomienie nowego centralnego lotniska niemieckiej stolicy.

100 monitorów przeniesiono i zamontowano na lotnisku Tegel oraz Schönefeld, ale reszta pójdzie na złom, ponieważ nie da się ich sprzedać na aukcji. Przedstawiciel lotniska wyjaśnił, że były produkowane na zamówienie, nie mają własnego zasilania, za to mają "bardzo specyficzne wtyczki".

Tymczasem na lotnisku trwają intensywne prace. Przebudowywane są mocowania i mechanizmy otwierania i zamykania drzwi automatycznych oraz poprawiane są instalację przeciwpożarowa i system zraszania - poinformował szef lotniska Lütke Daldrup. Na BER powstaje też centrum zintegrowanego sterowania najważniejszymi systemami: prądem, klimatyzacją, oświetleniem oraz systemem kanalizacyjnym, a także systemem komputerowym oraz przeciwpożarowym.

Dotychczas budowa BER pochłonęła ponad 2,8 mld euro. Jednak łączny koszt budowy, napraw i utrzymania wciąż nie działającego lotniska wyniesie prawdopodobnie 4,8 mld euro, nie wliczając w to 700 mln potrzebnych na izolację akustyczną.