Linie lotnicze Emirates szukają pilotów w Polsce

Dubajskie linie lotnicze Emirates chcą zatrudnić polskich pilotów. 17 marca w Warszawie odbędą się spotkania informacyjne dla zainteresowanych.

Publikacja: 28.02.2017 12:51

Emirates szukają pilotów w Polsce

Emirates szukają pilotów w Polsce

Foto: 123rf.com

Można na nie przyjść bez wcześniejszej rejestracji. Kolejnym etapem rekrutacji będzie zaproszenie na rozmowę oraz test kompetencyjny, które są przeprowadzane drogą elektroniczną. Dla tych wszystkich, którzy są zainteresowani pracą w Emirates, ale nie mogą przyjść na spotkanie, przewidziano możliwość wysłania zgłoszenia drogą internetową.

Wynagrodzenie w dubajskich liniach jest umiarkowanie konkurencyjne. Jak wynika z informacji zamieszczonych na stronie przewoźnika kapitan ma tam 100 tys. dol. rocznie pensji podstawowej, z czego nie płaci podatku do kwoty 95 tys. dol. Pensja dla I oficera wynosi 47 tys. dol. plus dodatki. Oprócz tego piloci otrzymują jeszcze diety za wylatany czas, a miesięcznie muszą siedzieć za sterami przynajmniej 85 godzin. Mają również zagwarantowanych 7 wolnych dni w miesiącu, plus miesięczny urlop. - nasze grafiki lotów układamy po uwzględnieniu informacji od pilotów - mówił w rozmowie z „Rzeczpospolitą" prezes Emirates, Tim Clark.- Pytamy ich o preferencje i dopiero wtedy staramy się dostosować ich plan pracy- mówił.

Piloci w Emirates dodatkowo mają jeszcze prawo do bezpłatnego mieszkania, pracodawca opłaca również naukę dzieci, bądź ich pobyt w przedszkolu.

Kolejna zachęta, to flota Emirates, jedna z najmłodszych na świecie, składająca się wyłącznie z dużych maszyn Airbusów ( większość, to A380) oraz Boeingów B777. Taka maszyna lata m.in. do Warszawy.

Nabór pilotów i personelu pokładowego przeprowadzały w Polsce także katarskie linie lotnicze, Qatar Airways. Tyle, że Dubaj, w odróżnieniu od stolicy Kataru, Dohy jest bardzo atrakcyjnym miejscem do mieszkania. To duże miasto z gigantycznymi centrami handlowymi, parkami rozrywki.

Dubajska linia płaci dobrze, ale nie najlepiej na rynku. Dla porównania pilot w Air France ( najwyższe płace w branży) zarabia średnio 270 tys. euro rocznie. Tyle, że francuska linia wstrzymała przyjęcia nowych pracowników, prowadzi restrukturyzację zatrudnienia.

Można na nie przyjść bez wcześniejszej rejestracji. Kolejnym etapem rekrutacji będzie zaproszenie na rozmowę oraz test kompetencyjny, które są przeprowadzane drogą elektroniczną. Dla tych wszystkich, którzy są zainteresowani pracą w Emirates, ale nie mogą przyjść na spotkanie, przewidziano możliwość wysłania zgłoszenia drogą internetową.

Wynagrodzenie w dubajskich liniach jest umiarkowanie konkurencyjne. Jak wynika z informacji zamieszczonych na stronie przewoźnika kapitan ma tam 100 tys. dol. rocznie pensji podstawowej, z czego nie płaci podatku do kwoty 95 tys. dol. Pensja dla I oficera wynosi 47 tys. dol. plus dodatki. Oprócz tego piloci otrzymują jeszcze diety za wylatany czas, a miesięcznie muszą siedzieć za sterami przynajmniej 85 godzin. Mają również zagwarantowanych 7 wolnych dni w miesiącu, plus miesięczny urlop. - nasze grafiki lotów układamy po uwzględnieniu informacji od pilotów - mówił w rozmowie z „Rzeczpospolitą" prezes Emirates, Tim Clark.- Pytamy ich o preferencje i dopiero wtedy staramy się dostosować ich plan pracy- mówił.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Chiny potajemnie remontują rosyjski statek przewożący broń z Korei Północnej
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej
Transport
Airbus Aerofłotu zablokował lotnisko w Tajlandii. Rosji brakuje części do samolotów