Ottawa zobowiązała się też bronić kanadyjskiego producenta samolotów regionalnych, gdyby Bazylia zakwestionowała tę pomoc publiczną w WTO w Genewie. Pożyczki z zerową stopą uruchomione z publicznego funduszu pomocy na projekty w sektorze lotniczym i obronnym pozwolą finansować programy samolotów serii C (CSeries) i dyspozycyjnych Global 7000. Środki przyznano na 4 lata, w większości na samolot dyspozycyjny.
Wprawdzie rządowa inwestycja jest znacznie mniejsza od spodziewanego miliarda dolarów, ale prezes producenta samolotów i taboru szynowego Alain Bellemare uznał, że odpowiada aktualnym potrzebom firmy, bo jej sytuacja finansowa poprawiła się.
Istnieje jednak groźba, że ta pomoc wywoła nowe napięcia w stosunkach z Brazylią, która wystąpiła do WTO w obronie interesów własnego producenta Embraera po podpisaniu w czerwcu porozumienia o przyznaniu przez władze prowincji Quebec Bombardierowi miliarda dolarów kanadyjskich na program CSeries.
Kanadyjski minister handlu, Francois-Philippe Champagne zapytanym o możliwe konsekwencje nowej pomocy odparł: — Będziemy walczyć tam. gdzie trzeba. Jestem zdeterminowany bronić tego, co robimy i podkreślił, że Kanada nie jest jedynym krajem, który wpiera producentów samolotów.
Prezes Bellemare zapewnił ze swej strony, że ani pożyczka rządu federalnego, ani inwestycja władz Quebecu nie naruszają reguł WTO.