Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Lotnictwo

Plany nowego szefa sprzedaży w Airbusie

Eric Schulz
Bloomberg
Nowy dyrektor handlowy Airbusa, Eric Schulz postawił sobie w tym roku zadanie zdobycia więcej niż 2 nowych klientów na słabo sprzedajšce się A330neo, bo chce poprawić pozycję firmy w segmencie samolotów szerokokadłubowych dalekiego zasięgu

W pierwszym wywiadzie udzielonym po przejœciu w styczniu do Airbusa z Rolls-Royce stwierdził, że musi przyspieszyć sprzedaż obu typów samolotów, A330neo i większych A350-1000, bo popyt na œrednie A350-900 jest duży. Optymizmem napawajš wyniki próbnych lotów A330neo, unowoczeœnionej wersji najbardziej dotychczas kupowanego samolotu szerokokadłubowego tej firmy, która ma wejœć do eksploatacji tego lata — stwierdził podczas salonu lotniczego w Singapurze. — Jestem dużym optymistš odnoœnie do sprawdzonych osišgów tego samolotu — dodał.

Wprawdzie Airbus pokonał Boeinga w liczbie zamówień w 2017 r. dzięki dobrej końcówce wypracowanej przez poprzednika Schulza, Johna Leahy, ale teraz priorytetem firmy europejskiej jest pobudzenie popytu na jej samoloty szerokokadłubowe, bo w tym segmencie na Boeinga przypadło w 2017 r. trzy na cztery zamawiane maszyny.

- To obszar, w którym byliœmy najbardziej zagrożeni i powiem szczerze, że częœć mojego sukcesu będzie mierzona mojš zdolnoœciš doprowadzenia do zmiany tego. Następne 24 miesišce, następne 3 lata będš latami, w których musi dojœć do przyspieszenia i dotyczy to A330neo i A350-1000 — powiedział. Dodał, że zwykle linie lotnicze czekajš z podejmowaniem ważnych decyzji do czasu wejœcia danej maszyny na rynek.

A350-1000 ma trafić do premierowego klienta Qatar Airways w najbliższych tygodniach. Eksperci od branży lotniczej mówiš, że A330neo z oszczędniejszymi silnikami zapoczštkowany w 2014 r., gdy cena ropy przekraczała 100 dolarów nie mógł znaleŸć swego miejsca na rynku z popod potanienia ropy od tamtej pory oraz popularnoœci wczeœniejszego modelu. Dodatkowo Boeing kusił potencjalnych klientów nowszš wersjš B787, która jego zdaniem przebija starszy model Airbusa. Ropa drożeje teraz, więc rosnš jego szanse zwłaszcza u przewoŸników low-cost, którzy nastawiajš się na długie loty — uważa Schulz.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL