Umowa przewiduje dostarczenie 19 silników typu Trent 1000 do Boeingów 787 - Dreamlinerów będących własnością linii Norwegian, a także ich serwisowanie. Obsługą serwisowa ma zostać objętych również 11 Boeingów 787, na które już wcześniej został ogłoszony leasing. W sumie obsługą serwisową zostanie objętych 30 maszyn.

Głównym konkurentem Brytyjczyków był amerykański General Electric.

Kontrakt, który jest wart 2,7 mld dolarów (1,9 mld funtów), był bardzo potrzebny brytyjskie firmie. Rolls-Royce przechodzi poważne zmiany pod kierownictwem nowego prezesa Warrena Easta, który zapowiedział, że firma będzie bardziej transparentna. East zwolnił dwóch dyrektorów firmy i wprowadził poważne strukturalne zmiany w Rolls-Royce, a także rozpoczął program optymalizacji kosztów. Plan zakłada oszczędności roczne w wysokości 200 mln funtów i ma zacząć działać od 2017 roku. Plan zakłada też zwolnienia pracowników. Prawdopodobnie prace straci 3600 osób z czego 2 tys. przejdzie na emeryturę.

W 2015 roku koncern nie zyskał zaufania inwestorów a wartość jego akcji na giełdzie w Londynie spadło o 38 procent.

Nowy kontrakt z norweskimi liniami lotniczymi poprawi kondycje koncernu uważają analitycy. Tym bardziej, że Norwegian zamierza dokupić jeszcze 10 Dreamlinerów, które również będą latać na silnikach Rolls-Royce'a.