Nie rozstrzygnięto konkursu na członka zarządu ds. handlowych, na to stanowisko jeszcze we czwartek rano najmocniejszym kandydatem był Emil Dembiński, który odpowiada za finanse w Volvo Car Poland.
Ze spółką pożegnał się p.o. prezes Marcin Celejewski, członek zarządu ds. finansowych. W obecnym konkursie kandydował na prezesa LOT-u. Odeszła też Monika Kiełtyka-Michna, która odpowiadała we władzach spółki za sprawy korporacyjne.
W ten sposób Ministerstwo Skarbu Państwa wywiązało się z obietnicy, że całkowicie nowy zarząd LOT-u zostanie wyłoniony najpóźniej na przełomie stycznia i lutego. Teraz trzeba będzie rozpisać nowy konkurs - na stanowiska opuszczone przez Celejewskiego i Kiełtykę-Michnę.
Nowy prezes będzie musiał przede wszystkim zająć się dokończeniem restrukturyzacji LOT-u, która jak przyznaje odpowiedzialny za przewoźnika wiceminister skarbu Filip Grzegorzewski, dokonała głównie restrukturyzacji kosztowej. W firmie będzie przeprowadzony audyt, który ułatwi decyzję w sprawie dalszej strategii spółki.
Kluczowe pozostaje znalezienie odpowiedzi na pytanie, jaki plan dla LOT-u ma właściciel, czyli Skarb Państwa. Czy będzie chciał sprywatyzować spółkę, która od tylu lat stwarza problemy. Na razie minister Grzegorzewski ujawnił, że tegoroczna strata netto LOT-u wyniesie 250 mln złotych, a wynik operacyjny, też na minusie ma wynieść około 25 mln złotych.