Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Lotnictwo

Niki Laudzie może zabraknšć pilotów

Bloomberg
Niki Lauda, który odzyskał kontrolę na liniš Niki i zamierza wznowić jej działalnoœć w marcu, może nie mieć doœć pilotów — uprzedził szef rady pracowniczej linii Niki

Były mistrz œwiata Formuły I wygrał drugi przetarg o przejęcie upadłej linii, którš założył w 2003 r. po kilku miesišcach sporów prawnych, poinformował, że zapewnił sobie 15 samolotów i do końca marca zamierza rozpoczšć działalnoœć nowego przewoŸnika o nazwie Laudamotion. Poinformował załogę Niki na spotkaniu w Wiedniu, że każdy otrzyma szansę podpisania umowy o pracę z zarobkami na ogół bez zmiany, nie wdawał się jednak w szczegóły nowych warunków.

Po miesišcach niepewnoœci wielu z niemal tysišca pracowników złożyło z kolei o podania o przyjęcie do Austrian Airlines i Eurowings, które kilka tygodni wczeœniej rozpoczęły akcje werbunkowš. — Około 90 proc. z 220 pilotów Niki jest obecnie w trakcie procedury przechodzenia do innych linii lotniczych. Ludzie sš nadal sceptyczni — powiedział dziennikarzom szef rady pracowniczej Stefan Tankovits na marginesie wiedeńskiego spotkania z pracownikami. Ludzie z Niki majš zastrzeżenia do Laudy, bo wczeœniej nie zawierał z nimi umów o prace zgodnie z układem zbiorowym.

Tankovits zapytany o możliwoœć braku pilotów do uruchomienia działalnoœci nowej linii na wiosnę odpowiedział: — Tego należy obawiać się. To będzie z pewnoœciš newralgiczna kwestia. Sam był kiedyœ pilotem i uważa, że do obsługi 15 samolotów potrzeba ok. 180 pilotów. Zaapelował do Laudy o podjęcie rozmów z przedstawicielami pracowników o przyszłych warunkach pracy i płacy. — Myœlę, że bardzo istotne jest dojœcie do konsensu z załogš, przekonanie ich, by pozostali.

Samoloty Niki otrzymały w sezonie letnim zaczynajšcym się pod koniec marca ok. 1700 slotów, 0,8 proc. dostępnych w Austrii. Nowa linia zamierza latać do turystycznych miejsc w Turcji, Grecji i Hiszpanii.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL