United i Southwest wolą samoloty Boeinga zamiast Bombardiera

aktualizacja: 23.01.2016, 16:42

Dwie linie lotnicze z USA ogłosiły plany kupna samolotów Boeinga, co jest poważnym ciosem dla kanadyjskiego Bombardiera, który ma trudności ze zbytem swych nowych CSeries.

REDAKCJA POLECA

United Airlines ogłosiła plan kupna 40 samolotów B737-700 o wartości 3,2 mld dolarów w cenie katalogowej. Samolot ten zabiera 126 podróżnych. Tego samego dnia Bombardier dowiedział się, że Southwest Airlines poinformowała o zamówieniu 33 B737-800 na podstawie kontraktu podpisanego w grudniu.

Bombardier nie sprzedał od ponad roku żadnego ze swych nowych samolotów odrzutowych serii C (CSeries), mimo że w październiku zaproponował Southwest taki kompozytowy samolot z oszczędnymi silnikami Pratt&Whitney, co miało stanowić wyłom we flocie tej taniej linii, złożonej z maszyn Boeinga.

Samoloty serii C mają pojawić się w użyciu w tym roku, po kolejnych opóźnieniach. Firma z Montrealu nie zareagowała na ogłoszenie obu zamówień u Boeinga, w ciągu tygodnia jej rzecznik stwierdził, że jej samolot uczestniczy w kilku ważnych przetargach. Delta Air Lines rozważa kupno CSeries, który zależnie od wersji zabiera 100 i 160 pasażerów.

Szef pionu finansowego United, Gerry Laderman poinformował na konferencji przy ogłaszaniu bilansu kwartalnego, że ceny paliwa nie odgrywają roli przy długofalowych zamówieniach floty, a United nadal rozważa zakup samolotów wąskokadłubowych Bombardiera, Embraera i Airbusa. Zdaniem analityka Helane Beckera z firmy Cowen and Co, United będzie w dalszym ciągu kupować małe odrzutowce, bo nie ma samolotów w klasie 100-miejscowych.

Według stanu na dziś, Bombardier dysponuje potwierdzonymi zamówieniami na 243 samoloty, które mają ambicje przełamania duopolu Airbusa i Boeinga w segmencie maszyn ponad 100-miejscowych. To mniej od zakładanych 300 sztuk z chwilą rozpoczęcia jego eksploatacji.

Benoit Poirier z firmy Desjardins stwierdził w nocie, że samoloty serii C będą nadal katalizatorem cen akcji Bombardiera, które po ogłoszeniu obu kontraktów straciły 7 proc.

- Spodziewamy się nadal sceptycznego rynku i uważamy, że istnieje realne ryzyko anulowania programu CSeries, jeśli w najbliższych 6 miesiącach nie będzie zamówień — dodał.

reuters, p. r.

Komentarz dnia

#RZECZoEKONOMII: Problemy energii słonecznej w Polsce

Żródło: ekonomia.rp.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych". Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE