Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Lotnictwo

Wielka rewolucja francuska Ryanaira

Dyrektor handlowy Ryanaira David O'Brien
AFP
Tani irlandzki przewoŸnik zapowiedział utworzenie we Francji 4 baz i zatrudnianie personelu latajšcego według francuskiego prawa pracy. To prawdziwa rewolucja
Dyrektor handlowy Ryanaira David O'Brien przebywał krótko w Paryżu i rozmawiał z przedstawicielami organizacji pilotów francuskich SNPL. Przy tej okazji poinformował, że przewoŸnik chce uruchomić we Francji 4 bazy w sezonie zimowym 2018 r., lub co bardziej prawdopodobnie w sezonie letnim 2019 r. — Przewidujemy stopniowe stacjonowanie 30 samolotów z tysišcem personelu — 300 pilotami i 700 pracownikami pokładowymi — powiedział i potwierdził spotkanie w Paryżu z przedstawicielami kilku lotnisk francuskich dla omówienia lokalizacji ewentualnych baz. Wœród kandydatów znajduje się na dobrym miejscu Orly — Ma ono jeszcze duży potencjał wzrostu. Lotnisko jest sztucznie ograniczone do 250 tys. slotów rocznie, a mogłoby obsługiwać 400 tys. Zachęcamy rzšd francuski do sprzedania lotnisk CDG i Orly odrębnym podmiotom, co zwiększyłoby konkurencję Paryża, z korzyœciš dla obywateli, osób odwiedzajšcych i pracowników francuskich — powiedział. O'Brien zapytany, czy w razie wyboru Orly nie będzie ryzyka konkurencji z Beauvais, historycznš bazš Ryanaira odpowiedział: — Wręcz przeciwnie, chcemy wykorzystać komplementarnoœć. W licznych miastach mamy już po kilka platform.
Ryanair nie wybrał jeszcze swych baz, ale w grę wchodzš Beauvais, Nantes, Tuluza, Lyon i Marsylia. Irlandczycy nie majš stałej bazy we Francji od 2011 r., po zamknięciu w Marsylii-Provence. Linia ma 87 baz w Europie, 72 w kontynentalnej częœci.

Zatrudnianie po francusku

Drugš zasadniczš zmianš podejœcia Irlandczyków jest zatrudnianie francuskich pracowników według francuskiego kodeksu pracy. — Nie możemy powiedzieć dokładnie, kiedy i gdzie, będzie to zależeć od popytu, ale zrobimy to — powiedział dyrektor handlowy na konferencji prasowej. — Rozsšdnie uważamy, że możemy w cišgu 3-4 lat zwiększyć dwukrotnie liczbę pasażerów z 10 do 20 mln rocznie wykorzystujšc 30 samolotów w 4 bazach regionalnych — wyjaœnił. Szef działu kadr Edward Wilson dodał, że 1000 pracowników: 300 pilotów i 700 osób personelu pokładowego zostanie zatrudnionych na francuskich warunkach. Na razie linia ogłosiła o uruchomieniu od zimy 2018 r. 10 nowych połšczeń z Beauvais (do Bratysławy, Pragi, Salonik, na Maltę), z Marsylii (do Budapesztu, Bukaresztu, Faro), z Nantes (do Londynu-Stansted, Sewilli) i z Bordeaux (do Walencji). W paŸdzierniku 2013 r. linia została skazana za nieprzestrzeganie francuskiego kodeksu pracy w latach 2007-10. W styczniu 2017 wszczęto wobec niej œledztwo w zwišzku z podejrzeniem o zatrudnianie w latach 2011-14 pracowników według prawa irlandzkiego, z naruszeniem francuskiego.
ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL