- Dostawa zupełnie pierwszego A320neo linii będącej liderem na świecie i klientem Airbusa od dawna, jest dla nas wszystkich w Airbusie wielkim wydarzeniem — stwierdził prezes Fabrice Brégier. — To nowy krok naprzód, oznaczający nasze zaangażowanie w popieranie rozwoju lotnictwa.
- Dziś udowadniamy raz jeszcze, xe jako grupa lotnicza jesteśmy pionierami w rozwoju i wdrażaniu innowacji technologicznych. Tylko w tym roku Grupa Lufthansy odbierze 52 nowe samoloty, czego nie notowaliśmy od lat — podkreślił perzes Carsten Spohr. Lufthansa zamówiła łącznie 116 samolotów tej rodziny.
Szef Pratt&Whitney, Robert Leduc pogratulował Lufthansie miana premierowego klienta samolotu A320neo.
A320neo napędzany takze nowatorskimi 2 silnikami Pratt&Whitney PurePower Geared Turbofan (GTF), z zagiętymi końcami skrzydeł (sharklets), zużywa o 15 proc. mniej paliwa od samolotów obecnej generacji, emituje też mniej spalin i decybeli. Producent silników P&W z konglomeratu United Technologies zastosował w nich technologię „geared turbofan" polegającą na zainstalowaniu planetarnej przekładni pomiędzy wentylatorem silnika a turbiną niskiego ciśnienia, co zwiększa sprawność silnika, daje oszczędność paliwa i znacznie cichszą pracę, nawet o 20 decybeli.
Pierwszy egzemplarz miał być przekazany przed końcem 2015 r., ale kłopoty z silnikami amerykańskiej produkcji i problem z uaktualnieniem podręcznika serwisowania samolotu spowodowały małe opóźnienie.