Dostawę tego regionalnego odrzutowca cywilnego MRJ odraczano pięciokrotnie wobec pierwszego terminu 2013 r., co doprowadziło do znacznego wzrostu kosztów tego programu. Grudniowa informacja, że producent może stracić zamówienie Eastern Air Lines wywołał więcej pytań o przyszłość tego programu.

- Działamy zgodnie z planem — powiedział dziennikarzom szef Mitsubishi Aircraft Hisakazu Mizutani odnośnie do terminu połowy 2020 r. — Możemy go dotrzymać. — dodał. Spotkanie odbyło się 8 grudnia w Nagoi pod warunkiem, że jego wypowiedź nie ukaże się przed 1 stycznia.

Mizutani powiedział, że firmie grozi utrata zamówienia Eastern Air Lines na 20 sztuk z opcją na 20 następnych, ale producent prowadzi stałe rozmowy z tą linią lotniczą. Firma stwierdziła, że dotychczas nie anulowani żadnego zamówienia.

Łącznie ma zamówienia na 233 samoloty 90-miejscowe, w ciągu 20 lat planuje sprzedanie ponad tysiąca. Tacy klienci jak ANA Holdings mówili, że nie zamierzają rezygnować z zakupów mimo opóźnień w produkcji i dostawach.

Większościowym udziałowcem Mitsubishi Aircarft jest Mitsubishi HI, Toyota i Mitsubishi Corp maja udziały w tej spółce.