Krótsza i tańsza podróż do centrum Londynu

Ogłoszone dzisiaj 100. połączenie LOT-u, to Warszawa-London City. Oznacza ono, że z centrum Warszawy do praktycznie centrum Londynu będzie można przemieścić się w ok 3 godziny.

Aktualizacja: 14.06.2018 13:45 Publikacja: 14.06.2018 09:45

Krótsza i tańsza podróż do centrum Londynu

Foto: Piotr Malecki

Trasa ruszy 7 stycznia i LOT poleci tam 6 razy w tygodniu (oprócz sobót), dwa razy dziennie — rano i wieczorem, dostosowując rozkład do potrzeb klientów biznesowych. Start z Warszawy jest planowany na 7.15 z przylotem do Londynu o 9.00 rano. Rejs popołudniowy wystartuje z Warszawy o 16.15 z przylotem o 18.00 i powrót do Warszawy z wylotem z Londynu o 18.30 i przylotem o 22.00.

Lotnisko London City Airport, jest zlokalizowane w londyńskich dokach (w dzielnicy Royal Docks) i jest najbliżej położonym względem biznesowego i finansowego centrum Londynu: 9,6 km od City. Do centrum Londynu można tam dojechać kolejką DLR kupując dzienny bilet za 12,70 funta (najbardziej ekonomiczna opcja). Podróż np. do stacji metra King's Cross trwa ok 40 minut. Oczywiście krócej trwa jazda Heathrow Express z lotniska Heathrow do Dworca Victoria, ale podróż powrotna to już wydatek ok. 50 funtów.

LOT ustawił rozkład rejsów tak, aby w Warszawie na nowe londyńskie połączenie mogli zdążyć podróżujący z Wilna, Kijowa, Lwowa, Rygi, Bukaresztu, Larnaki, Tbilisi i większości polskich lotnisk regionalnych.

 — London City to najwygodniejsze lotnisko dla pasażerów, którzy chcą dostać się w najkrótszy i najwygodniejszy sposób do biznesowej części miasta. Jestem przekonany, że zostanie ono docenione przez pasażerów, szczególnie z regionu Europy Środkowo-Wschodniej – chwali nowy kierunek Adrian Kubicki, dyr. komunikacji korporacyjnej i PR w LOT. 

London City nie jest ulubionym portem dla linii lotniczych. Pas startowy jest tam dość krótki i tylko kilka rodzajów samolotów pasażerskich kwalifikuje się do lądowania i startów w tym miejscu. Taką operację są w stanie wykonać m.in. Embraery 190 i dlatego polski przewoźnik zdecydował się na pozyskanie 4 takich maszyn, które przylecą bezpośrednio z fabryki w Sao Jose dos Campos w Brazylii. Leasingodawcą w tym wypadku jest Nordic Aviation Capital (NAC).

 — W 2004 r. LOT został pierwszym przewoźnikiem wykonującym połączenia za pomocą E-170. Dzięki obecnej transakcji LOT po raz kolejny staje się pierwszy, obsługując wszystkie cztery warianty E-Jets w swojej flocie. Do końca tego roku, flota LOT-u będzie składać się z sześciu E-170, dwunastu E-175, czterech E-190 i dwunastu E-195 — mówi Martyn Holmes, wiceprezes ds. Europy, Rosji, Azji Środkowej i Leasingu w Embraer Commercial Aviation, cytowany w komunikacie LOT.

Na trasie Warszawa-London City latały kiedyś British Airways, ale zamknęły to połączenie z powodu braku zainteresowania pasażerów. Tyle, że wówczas - w latach 90. Warszawa jeszcze nie była centrum przesiadkowym dla regionu.

Trasa ruszy 7 stycznia i LOT poleci tam 6 razy w tygodniu (oprócz sobót), dwa razy dziennie — rano i wieczorem, dostosowując rozkład do potrzeb klientów biznesowych. Start z Warszawy jest planowany na 7.15 z przylotem do Londynu o 9.00 rano. Rejs popołudniowy wystartuje z Warszawy o 16.15 z przylotem o 18.00 i powrót do Warszawy z wylotem z Londynu o 18.30 i przylotem o 22.00.

Lotnisko London City Airport, jest zlokalizowane w londyńskich dokach (w dzielnicy Royal Docks) i jest najbliżej położonym względem biznesowego i finansowego centrum Londynu: 9,6 km od City. Do centrum Londynu można tam dojechać kolejką DLR kupując dzienny bilet za 12,70 funta (najbardziej ekonomiczna opcja). Podróż np. do stacji metra King's Cross trwa ok 40 minut. Oczywiście krócej trwa jazda Heathrow Express z lotniska Heathrow do Dworca Victoria, ale podróż powrotna to już wydatek ok. 50 funtów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Strajki bardzo zabolały Lufthansę. A to jeszcze nie koniec