Rolls-Royce przeznaczy 500 mln funtów na likwidację miejsc pracy i restrukturyzację; suma ta zostanie zaksięgowana jako koszt nadzwyczajny w bilansach 2018, 2019 i 2020 r., co pozwoli mu dotrzymać zakładanych celów generowania przepływów gotówkowych. „Te zmiany pozwolą nam osiągnąć w średniej i długiej perspektywie generowanie gotówki większe od naszej ambicji dojścia do miliarda funtów w 2020 r. ” — oświadczył w komunikacie prezes Warren East. W 2017 r. grupa miała 273 mln funtów przy obrotach 15 mld.

RR jest w trakcie restrukturyzowania się, w styczniu dokonał podziału na 3 części: lotnictwa cywilnego, sprzętu wojskowego i systemów energetycznych, aby usunąć dublowanie się stanowisk na różnych szczeblach i w centrali. Związek zawodowy Unite ostrzegł przed realnym niebezpieczeństwem, że cięcia będą za głębokie i za szybkie, co może zaszkodzić płynnemu prowadzeniu firmy i doprowadzić do utraty doświadczonych fachowców.

Zasadniczy dział firmy znajduje się w trudniej sytuacji z powodu problemu z niektórymi silnikami Trent 1000 ze sprężarkami typu C instalowanymi w B787 Dreamliner. RR sprzedał 380 takich silników. Problem doprowadził do uziemienia ok. 30 samolotów w celu dokonania kontroli technicznej. Ostatnio RR stwierdził ten sam problem w malej liczbie silników ze sprężarką typu B i uzgodnił z Boeingiem wyrywkowe kontrole amerykańskiej floty, aby lepiej ocenić zakres problemu. Od 2012 r. sprzedał 166 silników ze sprężarkami typu B.

Według prezesa Easta kompresja etatów nie ma związku z naprawą silników, a jest konieczna dla zapewnienia rentownego wzrostu firmy. Redukcja będzie dotyczyć dwóch trzecich stanowisk w W. Brytanii, w administracji, pionie wsparcia i zarządzania a nie inżynierów czy pracowników produkcji

Rolls-Royce zatrudnia na świecie 55 tys. ludzi., w tym na Wyspach 26. tys.; po uprzedzeniu w 2014 r. o gorszych wynikach rozstał się z 5 tys. pracowników.