Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 20.03.2018 13:35 Publikacja: 20.03.2018 13:20
Foto: Adobe Stock
W najnowszych dreamlinerach (podobnych do tych, którymi lata LOT) linii Thai Airways wprowadzono zasady, które ograniczają dostęp do klasy biznes otyłym pasażerom. Osoby, które mają w talii więcej niż 142 cm (56 cali) będą przesadzane do klasy ekonomicznej. Podobnie będzie w wypadku pasażerów podróżujących z dzieckiem do lat dwóch (a więc sadzanym na kolanach i zapinanych specjalnymi pasami).
Krok przewoźnika pozornie jest nielogiczny – w klasie biznes fotele są szersze, więc osoby otyłe zmieszczą się w nich łatwiej. Jednak dyrektor do spraw bezpieczeństwa Thai Airways Prathana Pattanasiri, cytowany przez "Bangkok Post", tłumaczy nowe zasady względami bezpieczeństwa. Nowe pasy w klasie biznes, wyposażone w poduszki powietrzne, uniemożliwiają bowiem bezpieczne zapięcie się osobie z obwodem talii większym niż 142 cm, podobnie uniemożliwiają bezpieczne przypięcie dziecka. Niezależnie więc od tego, ile za bilet zapłaci otyły pasażer, będzie on przesadzony do klasy ekonomicznej, podobnie jak pasażer z małym dzieckiem.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Założono, że do 2031 r. nastąpi stabilizacja sytuacji płynnościowej spółki, spłata zobowiązań, wzrost efektywnoś...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas