Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Lotnictwo

Pratt&Whitney wyjaśni, jak naprawić silniki Airbusa

Bloomberg
Pratt&Whitney przedstawi władzom europejskim rozwišzanie problemu stwierdzonego w jego nowych silnikach GTF, co zmusiło Airbusa do zawieszenia dostaw pewnych A320neo.

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego EASA wydała 9 lutego pilnš dyrektywę o ograniczeniu używania samolotów z rodziny A320neo dostarczonych ostatnio. 

Amerykański producent wyjaœnił, że problem dotyczy 43 silników w 32 samolotach A320neo, sprawdza pozostałe 55 dostarczone Airbusowi. Problem wykryto w styczniu i na poczštku lutego i wynika ze zmiany technicznej wprowadzonej latem 2017 w sprężarce wysokiego ciœnienia w tylnej częœci silnika. Producent dodał, że oceni potencjalne konsekwencje tego problemu na swš produkcję w bieżšcym roku po reakcji władz Europejkach na jego propozycję rozwišzania sprawy.

Airbus zasygnalizował problem liniom lotniczym i firmom leasingowym, nie potrafił im powiedzieć, ile czasu będzie potrzeba na usunięcie go. Dotychczas dostarczył 18 klientom 113 samolotów A320neo z silnikami P&W, w tym roku jeden w lutym chińskiemu klientowi.

P&W dostarczył Airbusowi ok. 550 silników, w styczniu ogłosił, że zamierza podwoić ich produkcję w tym roku. Niektórzy analitycy przyznajš, że producent ma problemy, ale minimalizujš ryzyko dla inwestorów, kilku podwyższyło nawet cenę docelowš akcji firmy matki, konglomeratu UTC. „Wydaje się być racjonalnym wniosek, że jedynie 30-40 silników albo 15-20 samolotów dotyczy ten problem w tej chwili, co jest małš liczbš” — stwierdził w nocie Carter Copeland z firmy Melius Research. Dodał, że spadek cen akcji UTC jest powodem do kupowania ich.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL