Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Lotnictwo

Odważny krok Lufthansy. Zmienia logo

materiały prasowe
W najbliższš œrodę, 7 lutego wieczorem, największa europejska linia lotnicza, niemiecka Lufthansa, oficjalnie zmieni swoje logo.

Uroczystoœć, na którš jest też zaproszona „Rzeczpospolita", będzie miała miejsce w największym hangarze przewoŸnika na lotnisku we Frankfurcie, tam gdzie sš naprawiane największe samoloty œwiata - Airbusy A 380.

Już teraz wiadomo, że z nowego logo zniknie kolor żółty - niemiecka linia postawi na połšczenie granatu i bieli. Charakterystyczny żuraw na ogonie samolotów zostanie nieco „wyszczuplony”, ma być bardziej nowoczesny w stylistyce. Pierwsze informacje z nowym malowaniem pojawiły się w magazynie pokładowym Lufthansy, który znajduje się w kieszeniach foteli w samolotach przewoŸnika. Dotarł do niego także portal lotniczy Aeronews.ro.

Analitycy na rynku natychmiast zaczęli spekulować, dlaczego niemiecki przewoŸnik zdecydował się na tak dużš zmianę wizerunkowš, co zawsze wišże się z ryzykiem. Częœć z nich zapowiada marketingowš katastrofę, bo Niemcy sš bardzo tradycyjni, a Lufthansa jest dla nich „dobrem narodowym”. Inni przyznajš, że nowoczeœniejsze logo jak najbardziej pasuje do linii, jakš Lufthansa jest dzisiaj.

Zmiana malowania samolotów, zwłaszcza tych należšcych do przewoŸników narodowych, zawsze jest sprawš delikatnš. Z łatwoœciš uporali się z tym Nowozelandczycy, którzy pomalowali maszyny Air New Zealand w motywy z „Władcy Pierœcieni”, albo umieœcili na nich logo All Blacksów. Emiratczycy z Abu Zabi przyjęli ze zrozumieniem, że Etihad przemalował swoje maszyny na złoto. To akurat wydawało im się w porzšdku. Ale kiedy LOT na ogonach swoich maszyn umieœcił biało-czerwonš flagę zerwała się burza.

W wypadku Lufthansy krok jest ryzykowny, ale linia musiała podkreœlić, że się rozwija i zmienia. Nie ma w Europie drugiego przewoŸnika, który rósłby z takš konsekwencjš. Nie konkuruje z przewoŸnikami niskokosztowymi cenami i obniżeniem oferty na pokładzie, tylko sam stworzył własny low-cost - Eurowings. Przejšł częœć majštku bankruta Air Berlina, a wczeœniej kupił i z powodzeniem zrestrukturyzował szwajcarskie linie Swiss, austriackie Austrian Airlines, belgijskie Brussels Airlines. Do wakacyjnej obsługi kierunków tureckich wspólnie z Turkish Airlines z podziałem kapitału 50:50 założył niskokosztowy Sun Express. A ostatnio złożył ofertę na przejęcie włoskiej Alitalii.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL