Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Lotnictwo

A320 i B737 szybciej z taśmy

materiały prasowe
Airbus bada starannie możliwoœć zwiększenia rytmu produkcji samolotów z rodziny A320, a Boeing odczuwa naciski, by zrobił to samo z B737 — powiedzieli odrębnie na salonie w Singapurze szefowie tych firm.

- Sukces tego produktu, A320, zmusił nas do przyjrzenia się wszelkim możliwoœciom jakie mamy zwiększenia rytmu produkcji. Nie wycišgnęliœmy jeszcze żadnych wniosków, ale jest to coœ, czemu przyglšdamy się bardzo uważnie — stwierdził nowy dyrektor handlowy Airbusa, Eric Shulz na konferencji prasowej. Było to jego pierwsze publiczne wystšpienie na nowym stanowisku, jakie objšł po Johnie Leahym. Amerykanin odszedł w styczniu na emeryturę.

Shulz wspomniał też o prowadzonych rozmowach z potencjalnymi klientami zainteresowanymi superjumbo A380.

Na tej samej imprezie, ale na innej konferencji wiceprezes Boeinga ds. marketingu, Randy Tinseth powiedzial: — Odczuwamy odgórnš presję na zwiększenie rytmu produkcji B737. bo sprzedaliœmy ich więcej niż możemy dostarczyć. Jeœli ktoœ chce dziœ B737 MAX, to mówimy o terminie dostawy w 2023 r.

Boeing produkuje obecnie 47 tych samolotów co miesišc, w przyszłym roku chce dojœć do 57. Airbus zamierza zwiększyć produkcję swoich maszyn wšskokadłubowych do 60 miesięcznie od połowy 2019 r., bo ostatnio jest na nie duży popyt.

Producent silników dla Airbusa i Boeinga, CFM poinformował w styczniu, że producenci samolotów zaczęli pytać go o możliwoœć zwiększenia ich produkcji.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL