Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Lotnictwo

Będzie nowy business jet Dassaulta

materiały prasowe
Rynek samolotów dyspozycyjnych poprawia się. Dassault Aviation pracuje nad nowym odrzutowcem, który dołšczy do nowego Falcona 8X i zastšpi 5X, bo były problemy z silnikami - ogłosił prezes Eric Trappier.

Francuska grupa liczy na te trzy samoloty: 8X wszedł do eksploatacji w paŸdzierniku 2016, następca 5X jest spodziewany w 2022 r., a ten trzeci zwiększy gamę w zwišzku z rosnšcš konkurencjš. — Przystępujemy do prac nad nim — powiedział Trappier dziennikarzom na zakończenie konferencji francuskiego zjednoczenia przemysłu lotniczego i kosmicznego GIFAS, któremu przewodniczy.

Œwiatowy rynek samolotów dyspozycyjnych, który mocno odczuł skutki kryzysu finansowego z 2007-8 r., zaczšł okazywać oznaki poprawy. Sprzedaż takich maszyn zmalała z 1317 w 2008 r. do 661 w 2016 — wynika z danych zrzeszenia producentów GAMA. Trappier powiedział, że „odczuliœmy tego skutki w dziedzinie awionetek, bo rynek był doœć bezbarwny, ale pod koniec 2017 r. można było zaobserwować poczštek ożywienia”.

Podobnej opinii był na jesieni Honeywell, który spodziewał się bodŸca dla rynku na skutek stałego ożywienia gospodarki œwiatowej i unowoczeœniania floty przez firmy w USA.

Dassault ogłosił w grudniu rezygnację z programu prac nad Falconem 5X z powodu opóŸnień i problemów technicznych z silnikami dostarczanymi przez firmę Safran. W 2017 r. Dassault miał dostawy większe od spodziewanych, podobnie było z zamówieniami mimo nowych rezygnacji z 5X.

Trappier zapowiedział podanie więcej szczegółów o nowym samolocie podczas salonu EBACE w Genewie w maju. Wiadomo już, że będzie wielkoœci 5X, z większym zasięgiem do 5200-5500 mil morskich (9600-10 200 km) i będzie napędzany silnikami Pratt&Whitney Canada.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL