Dostawy samolotów regionalnych dotyczyły 101 maszyn, linie lotnicze odebrały 79 E175, 12 A190 i 10 E195, zgodnie z prognozami producenta wynoszącymi 97-102. Pozwoliło to przekroczyć liczbę 1400 odrzutowców warz z przekazaniem w grudniu linii American Airlines jednego E175. Amerykanie zamówili od razu 10 następnych.

Tylko w IV kwartale dostarczono 73 maszyny, 50 dyspozycyjnych i 23 regionalnych. Tych ostatnich było znacznie mniej wobec 32 przekazanych klientom rok wcześniej, ale firma z Sao José dos Campos zrealizowała mimo wszystko założenia dla całego roku dzięki dobrej pierwszej połowie.

W segmencie samolotów dyspozycyjnych Embraer przekazał 109 maszyn — 37 dużych Legacy i Lineage i 72 mniejszych Phenom. Ta liczba jest zgodna z planami firmy.

W bieżącym roku Brazylijczycy przekażą w kwietniu pierwszy samolot z rodziny E2, 190-E2 skandynawskiemu klientowi Wideroe, który zamówił trzy sztuki. Producent uzyskał do dziś potwierdzone zamówienia na 280 samolotów tej rodziny: sto 175-E2 od SkyWest, 74 190-E2 od 6 klientów (m. in. Air Costa z Indii i Hainan Airlines z Chin) i 106 195-E2 od 5 klientów (Air Costa, Azul z Brazylii). Liczba opcji na E2 wynosi 287.

W końcu grudnia łączny portfel zamówień dotyczył 435 samolotów regionalnych o wartości 18,3 mld dolarów, o 2,7 proc. mniej w porównaniu ze stanem z 30 września. Embraer nie podał, ile maszyn udało mu się sprzedać w 2017 r. Uprzedził jednak, że w 2018 r. dostawy będą mniejsze wraz ze spadkiem zamówień. Od powstania w 1969 r. Embraer przekazał klientom ponad 8 tys. samolotów.