Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Lotnictwo

Ostatnia prosta po schedę po Air Berlin

Bloomberg
Lufthansa jest gotowa zrezygnować ze slotów linii Niki, by uzyskać zgodę Brukseli na kupno częœci Air Berlin. Komisja ma zgodzić się bez warunków na cesję częœci dla easyJeta.

- Przejmiemy Niki praktycznie bez slotów, działek startów i lšdowań, jeœli to ma oznaczać zgodę Komisji Europejskiej - oœwiadczył na briefingu prasowym we Frankfurcie prezes Lufthansy, Carsten Spohr.

Dodał, że Lufthansa prowadziła bardzo konstruktywne rozmowy z władzami, ale pracuje nad planem B, gdyby nie doszło do umowy. Lufthansa może zapewnić sobie wzrost organiczny znajdujšc sama 20 samolotów zamiast poprzez przejęcie austriackiej filii Air Berlin.

Komisja Europejska zadecyduje 21 grudnia, czy zgadza się na ofertę niemieckiego przewoŸnika.

Bruksela powinna natomiast bez przeszkód zatwierdzić 12 grudnia kupno częœci aktywów Air Berlin przez taniš brytyjska linię easyJet - podały osoby zwišzane z ta sprawš. easyJet wystšpił o kupno za ok.40 mln euro częœci działalnoœci na lotnisku Tegel i wzięcie w leasing do 25 samolotów A320 z tysišcem pilotów i personelu pokładowego. Pozwoli mu to wzmocnić pozycję w Berlinie wobec Lufthansy i Ryanaira.

Przewozy pasażerów z lotnisk Tegel i Schoenefeld wzrosły w 2016 r. o 11,4 proc. do prawie 33 mln dzięki rosnšcemu popytowi w turystyce. Po 12 grudnia na easyJet przypadnie 16 mln miejsc, przed 10,7 mln grupy Lufthansa z Eurowings, LGW i Niki oraz 5,9 mln Ryanaira

Brytyjczycy mówili, że w razie otrzymania zgody zaczęliby latać z lotniska Tegel w styczniu, poczštkowo wynajętymi samolotami z załogami.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL