Lufthansa i Air France stawiają na A350

Luftansa odebrała właśnie uroczyście pierwszy z 25 zamówionych A350. Air France zrezygnowała z kupna 2 superjumbo i wybrała trzy A350.

Aktualizacja: 04.02.2017 08:37 Publikacja: 04.02.2017 08:21

Lufthansa i Air France stawiają na A350

Foto: Wikimedia

Flagowy niemiecki przewoźnik wprowadził na imponującej uroczystości w Monachium do swej floty pierwszy samolot A350-900 z zamówionych 25. Maszyna nadanym imieniem Norymberga (zgodnie z tradycją Lufthansy) będzie stacjonować w Monachium, które będzie portem macierzystym dla pierwszych 10 samolotów tego segmentu. Wszystkie zastąpią stopniowo 4-silnikowe A340.

W konfiguracji 3 klas będzie zabierać 48 podróżnych w klasie biznes, 21 w ekonomicznej premium i 224 w ekonomicznej, łącznie 293. W pierwszy rejs uda się za kilka dni do Delhi, następnie do Bostonu.

- Tym modelem wprowadzany flotę o pojemności 2 litrów, to milowy kamień w naszej flotowej strategii, bo jego wejście do eksploatacji oznacza pokoleniową zmianę na szlakach dalekiego zasięgu - oświadczył prezes Lufthansy, Carsten Spohr do ok. 2500 tys. zebranych w hangarze Lufthansa Technik.

W bardzo emocjonalnym wystąpieniu wymienił wszystkie zalety nowego samolotu, z których każdy pozwoli stworzyć 100 nowych miejsc pracy. Lufthansa zatrudni w najbliższym czasie3 tys. ludzi. W ciągu 12 miesięcy odebrała trzy nowe modele, w bieżącym roku wyda ponad 2 mld euro na przyjęcie 40 kolejnych maszyn, jednego niemal co tydzień: siedmiu A350-900, siedemnastu A320 i A320neo, czternastu Bombardier serii C oraz dwóch B777-300 dla Swissa.

Francuzi też wybierają A350

Air France anulowała zamówienie dwóch superjumbo A80 i zamieniła je na trzy A350-900, czego można było spodziewać się, bo francuski przewoźnik ma już w swej flocie dziesięć A380.

Popyt na te 4-silnikowe dwupokładowe samoloty maleje, bo linie lotnicze wolą samoloty nowsze, bardziej ekonomiczne w eksploatacji i mniejsze, jak A350 czy B787. Amerykanie też odnotowują spadek zainteresowania jumbo-jetami, w styczniu klienci zrezygnowali z kupna 2 sztuk.

W styczniu Airbus uzyskał zamówienia netto na zaledwie 2 samoloty, po rezygnacji z A380 przez Air France i wydal klientom 25 sztuk.

Flagowy niemiecki przewoźnik wprowadził na imponującej uroczystości w Monachium do swej floty pierwszy samolot A350-900 z zamówionych 25. Maszyna nadanym imieniem Norymberga (zgodnie z tradycją Lufthansy) będzie stacjonować w Monachium, które będzie portem macierzystym dla pierwszych 10 samolotów tego segmentu. Wszystkie zastąpią stopniowo 4-silnikowe A340.

W konfiguracji 3 klas będzie zabierać 48 podróżnych w klasie biznes, 21 w ekonomicznej premium i 224 w ekonomicznej, łącznie 293. W pierwszy rejs uda się za kilka dni do Delhi, następnie do Bostonu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Strajki bardzo zabolały Lufthansę. A to jeszcze nie koniec