Spółka Eurolot rozpoczęła działalność w 1997 r. Przekazano jej obsługę deficytowych przewozów na liniach krajowych, wykonywanych wcześniej przez PLL LOT.
Przyjęta strategia spółki na lata 2013–2023 stawiała przed nią ambitne zadania: utrzymanie pozycji lidera pod względem liczby połączeń w kraju i ekspansję w Europie. Jednak w lutym 2015 r. Eurolot ogłosił, że od 1 kwietnia zawiesza wszystkie połączenia.
Kulisy upadku spółki, w której 62 proc. udziałów miał Skarb Państwa, sprawdziła Najwyższa Izba Kontroli.
Na strategii spółki kontrolerzy nie zostawiają suchej nitki: „Założenia te, zaakceptowane przez Radę Nadzorczą oraz Ministra Skarbu Państwa, były nierealne i niespójne (...). Eurolot już przystępując do realizacji biznesplanów miał na to zbyt mało czasu" – zauważają.
Oczywiście założone plany rozwoju nie zostały zrealizowane. W dodatku w 2014 r. LOT – z powodu własnych kłopotów finansowych – wypowiedział Eurolotowi umowę o świadczenie usług najmu samolotów wraz z załogami.