Konsument zwrócił uwagę, że spółka Nestle Polska użyła w spocie reklamowym niedozwolonego oświadczenia zdrowotnego.
Na stronie internetowej producenta NAN OPTIPRO Plus 2 https://www.zdrowystartwprzyszlosc.pl/nan-optipro-plus-2 pojawiła się informacja "Błonnik GOS/FOS błonnik FOS/GOS wspomagający prawidłowe utrzymanie równowagi jelitowej."
Niedopatrzenie
Skarżący wyjaśnił, że powyższe oświadczenie zdrowotne zostało wycofane 24.06.2016 bez żadnego okresu przejściowego. W związku z powyższym nie powinno być komunikowane po tej dacie.
Skargę przedstawiał i popierał arbiter-referent. Wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy, z uwagi na to, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. Arbiter-referent stwierdził również, że spot jest niezgodny z art. 8, w myśl którego reklama nie może nadużywać zaufania odbiorcy, ani też wykorzystywać jego braku doświadczenia lub wiedzy. Wniósł także o uznanie reklamy za sprzeczną z art. 10 ust. 1 a) Kodeksu Etyki Reklamy, w myśl którego „reklamy nie mogą wprowadzać w błąd jej odbiorców, w szczególności w odniesieniu do: a) istotnych cech, w tym właściwości, składu, metody, daty produkcji, przydatności, ilości, pochodzenia (w tym geograficznego) reklamowanego produktu;".
W pisemnej odpowiedzi na skargę Nestle Polska SA wniosła o oddalenie z uwagi na niedopatrzenie, które naprawiła.