Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Konsumenci

#RZECZoPRAWIE: Słupek: prawa pasażera linii lotniczych

Fotolia
- W przypadku odwołanego lotu pasażerowie majš prawo zwrotu kosztu biletu - mówiła Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w czwartkowym programie #RZECZoPRAWIE.

- Ponadto linie lotnicze muszš zaproponować najwczeœniejszy lot albo inny, w dogodnym terminie dla pasażera – dodała.

Na 2 tygodnie przed planowanym lotem należy się również odszkodowanie.

 

- Obecnie jest to kwota od 250-600 euro i zależy od długoœci pokonywanej trasy – powiedziała ekspertka.

 

Pierwszym krokiem jest reklamacja u przewoŸnika, który ma 30 dni na odpowiedŸ.

- Jeœli reklamacja nie została uwzględniona można zwrócić się o pomoc do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Kolejnš drogš jest Urzšd Lotnictwa Cywilnego – mówiła Słupek.

Siła wyższa jest okolicznoœciš, na która często powołujš się linie lotnicze, by zrzec się odpowiedzialnoœci odszkodowawczej.

- Należy podkreœlić, że takš zdarzeniem nie jest awaria techniczna samolotu – dodała.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL