#RZECZoPRAWIE: Słupek: prawa pasażera linii lotniczych

- W przypadku odwołanego lotu pasażerowie mają prawo zwrotu kosztu biletu - mówiła Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w czwartkowym programie #RZECZoPRAWIE.

Publikacja: 21.09.2017 13:43

#RZECZoPRAWIE: Słupek: prawa pasażera linii lotniczych

Foto: Fotolia

- Ponadto linie lotnicze muszą zaproponować najwcześniejszy lot albo inny, w dogodnym terminie dla pasażera – dodała.

Na 2 tygodnie przed planowanym lotem należy się również odszkodowanie.

 

- Obecnie jest to kwota od 250-600 euro i zależy od długości pokonywanej trasy – powiedziała ekspertka.

 

Pierwszym krokiem jest reklamacja u przewoźnika, który ma 30 dni na odpowiedź.

- Jeśli reklamacja nie została uwzględniona można zwrócić się o pomoc do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Kolejną drogą jest Urząd Lotnictwa Cywilnego – mówiła Słupek.

Siła wyższa jest okolicznością, na która często powołują się linie lotnicze, by zrzec się odpowiedzialności odszkodowawczej.

- Należy podkreślić, że taką zdarzeniem nie jest awaria techniczna samolotu – dodała.

- Ponadto linie lotnicze muszą zaproponować najwcześniejszy lot albo inny, w dogodnym terminie dla pasażera – dodała.

Na 2 tygodnie przed planowanym lotem należy się również odszkodowanie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Edukacja
Matura 2024: język polski - poziom podstawowy. Odpowiedzi eksperta
Sądy i trybunały
Trybunał niemocy. Zabezpieczenia TK nie zablokują zmian w sądach
Sądy i trybunały
Piebiak: Szmydt marzył o robieniu biznesu na Wschodzie, mógł być szpiegiem
Sądy i trybunały
"To jest dla mnie szokujące". Szefowa KRS o sprawie sędziego Szmydta
Konsumenci
Kolejna uchwała SN w sprawach o kredyty