- Jeszcze cztery lata temu PKP były synonimem niewydolnego przedsiębiorstwa, dla którego klient stanowił przysłowiowe zło konieczne. Gdy wraz z naszymi współpracownikami rozpoczynaliśmy reformę spółek Grupy, wiele osób nie wierzyło, że można z nich stworzyć nowoczesne, działające według rynkowych zasad firmy. To się jednak udało - napisali Karnowski i Ciżkowicz w wysłanym do mediów oświadczeniu nie informując jednak, jakie były powody ich decyzji.
- Mamy nadzieję, że pozytywne zmiany na polskiej kolei będą kontynuowane. Deklarujemy nowemu kierownictwu Grupy PKP pełne wsparcie w przekazaniu doświadczeń z ostatnich lat, gdyż przed polską koleją jeszcze dużo wyzwań - czytamy.
W opublikowanym oświadczeniu Karnowski i Ciżkowicz wskazują, że wspomiane zmieny były możliwe dzięki racjonalizacji zatrudnienia, wielomilionowym oszczędnościom oraz wprowadzeniu profesjonalnego audytu, który pozwolił na "wykrycie i eliminowanie nieprawidłowości, które występowały wcześniej w spółkach".
Jakub Karnowski piastował stanowisko prezesa zarządu od 2012 r.
Jak podkreślili Ciżkowicz i Karnowski, najważniejszym punktem zmian było postawienie w centrum uwagi klienta.