KZN Bieżanów produkuje rozjazdy kolejowe. - Są to kluczowe elementy infrastruktury szynowej, wypływające na bezpieczeństwo i jakość podróży koleją – mówił Tutyła.
Gość programu tłumaczył, że na kolei innowacyjność oznacza podejście, które musi być przygotowywane przez bardzo długi okres, ponieważ jest to przemysł związany z bezpieczeństwem podróżnych czy towarów. - Stąd nie są to innowacje, które powstają z dnia na dzień. To są wielomiesięczne przygotowania, wielomilionowe nakłady – mówił. Wyjaśnił, że od kilku lat w firmie funkcjonuje biuro badawczo-rozwojowe, w którym inżynierowie zajmują się tylko i wyłącznie tym, żeby przygotować nowe produkty, bądź udoskonalić istniejące. - Od 5 lat połowę zysków rocznych przeznaczamy na rozwój. Na badania i na wprowadzanie nowych produktów na rynek – przyznał Tytuła.
Twierdził, że firma stara się bardzo szeroko wychodzić poza polski, a nawet europejski rynek. - Naszym patentem są innowacje. Skoro nie możemy wejść ze standardowym produktem, to trzeba dostarczać wartość dodaną – mówił.
W Polsce przyhamowały inwestycje, np. jeżeli chodzi o kwestie modernizacji infrastruktury kolejowej. - Jesteśmy dostawcą, a dostawca cierpi w takiej sytuacji najbardziej – przyznał.
- Rok 2016 był bardzo trudny dla branży, ale udało się nam porozumieć ze stroną kolejową odnośnie takich mechanizmów, które pozwoliłyby troszeczkę zabezpieczyć rynek i go ustabilizować – ocenił. Tytuła miał tutaj na myśli m. in. program rozjazdowy. - W Polsce funkcjonuje na kolei ponad 40 tys. rozjazdów, a ponad połowa z nich wymaga wymiany – mówił.