Hipermarkety sprzedają już mniej niż Biedronka

Wielkie sklepy tracą teraz najszybciej udziały rynkowe, a nowe otwierane są sporadycznie. Konsumenci wolą mniejsze i bliżej położone placówki oraz wygodniejsze i szybsze zakupy.

Aktualizacja: 11.07.2018 11:04 Publikacja: 10.07.2018 21:00

Hipermarkety sprzedają już mniej niż Biedronka

Foto: 123RF

Pozycja hipermarketów słabnie w oczach. W ostatnich latach ich liczba zwiększała się maksymalnie o jeden, dwa rocznie. Mimo to, jak wynika z najnowszych danych Euromonitor International w 2018 r., ich sprzedaż ma w ujęciu rocznym spaść 2,5 proc. i będzie to kolejny rok z ujemną dynamiką obrotów tego sektora. Jego wartość to już poniżej 30 mld zł, podczas gdy jedynie Biedronka generuje już ponad 48 mld zł przychodów.

Czytaj także: Centra handlowe straciły na zakazie. Milion klientów mniej

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne