CCC zarejestrowało w Belgradzie spółkę zależną CCC Shoes & Bags d.o.o., co pozwala na rozpoczęcie działalności operacyjnej. Jej podstawowym przedmiotem działalności będzie sprzedaż detaliczna obuwia w placówkach handlowych w Serbii. Firma z Polkowic zapowiedziała, że pierwsze sklepy pojawią się pod koniec tego roku.

CCC jest już największym sprzedawcą obuwia w Europie Środkowej i od kilku lat także w Polsce, gdzie wyprzedziło niemieckiego Deichmanna. Poza Polską i Serbią obuwnicza firma jest już obecna w 15 krajach, a celem na ten rok jest jeszcze uruchomienie sprzedaży franczyzowej w Estonii. Na koniec marca CCC miało łącznie 792 sklepy, w tym 718 sklepów własnych i agencyjnych, 67 sklepów franczyzowych i 7 innych. W Polsce firma miała 415 sklepów, w Czechach 80, na Węgrzech 63, w Niemczech 58, w Rumunii 43 (franczyzowe), na Słowacji 37, w Austrii 30, w Chorwacji 17, w Słowenii 9, w Rosji 8 (franczyzowe), na Łotwie 7 (franczyzowe), w Bułgarii 6, na Ukrainie 5 (franczyzowe), zaś w Kazachstanie i Litwie po 2 (franczyzowe).

W tym roku CCC powiększy się o nie mniej niż 100 tys. mkw. powierzchni handlowej netto, czyli o około 27 proc. Z tego 77 tys. mkw. (110 sklepów) otwartych zostanie za granicami Polski, zaś 23 tys. mkw. (40 sklepów) otwartych zostanie w rodzimym kraju. Największy przyrost powierzchni grupa odnotuje w Polsce, w Niemczech, Austrii i Rumunii. Wszystkie pozostałe kraje będą miały również proporcjonalny, udział we wzroście powierzchni.