#RZECZoBIZNESIE: Marta Marczak: Tradycyjny handel ma się dobrze

W przyszłości tradycyjny kanał sprzedaży i internetowy będą współistniały na równych prawach – mówi Marta Marczak, dyrektor ds. strategii marek PwC, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Aktualizacja: 20.06.2018 12:44 Publikacja: 20.06.2018 12:03

#RZECZoBIZNESIE: Marta Marczak: Tradycyjny handel ma się dobrze

Foto: tv.rp.pl

PwC przygotowało raport „Polacy na zakupach. 5 filarów nowoczesnego handlu"

- Okazuje się, że Polacy coraz chętniej dokonują zakupów z użyciem nowoczesnych technologii. Coraz częściej są to urządzenia mobilne, które dają możliwość kupowania w każdej chwili – mówiła Marczak.

- Wbrew temu, co się mówiło parę lat temu, że handel tradycyjny będzie tracił na znaczeniu, to po paru latach spadku mamy odbicie. Tradycyjny handel ma się dobrze – dodała.

Prognozowała, że w przyszłości obydwa kanały będą współistniały na równych prawach.

Marczak tłumaczyła, że tradycyjnie lubimy kupować żywność. Lubimy też sklepy specjalistyczne, gdzie oprócz dobrego wyboru mamy kontakt z człowiekiem, który może doradzić.

- Rozmawiając z konsumentami słyszymy zawód, który jest związany z zakazem handlu w niedzielę. Obserwujemy też duże zmieszanie ludzi, którzy nie wiedzą, czy dzisiaj to ta niedziela - mówiła Marczak.

Przyznała, że Polacy uczą się wypracowania nowych modeli zakupowych. - Internet jest źródłem inspiracji, poszukiwania pomysłów, sprawdzania opinii o produktach. Konsumenci w większym stopniu ufają innym konsumentom niż formalnym autorytetom – tłumaczyła.

- Internet jest źródłem zdobywania technicznej wiedzy, badania opinii innych, rankingów, porównywania ceny, daje nam możliwość komfortowego zastanowienia się nad danym produktem. Jednak jest to świat za szybą, brakuje doświadczenia obcowania z produktem. Stąd pomysły handlowców na showroom (pokoje wystawowe). Można tam przyjść, przetestować, sprawdzić, obejrzeć produkt z każdej strony. Nie będzie można kupić, ale po wyjściu wystarczy kliknąć w aplikacji – dodała.

Marczak podkreśliła, że niedziela jest szansą dla właścicieli marek i sieci handlowych do budowania strefy doświadczeń za którymi zdigitalizowane społeczeństwo tęskni.

Zaznaczyła, że właściciele marek zmieniają sposób myślenia o marketingu i budowaniu relacji z konsumentami.

- Dzisiaj utrzymać lojalność konsumenta jest wielkim marzeniem marketerów. Konsumenci nie są skłonni do wiązania się na całe życie. Konsument jest kapryśny, lubi wybierać - mówiła Marczak.

Tłumaczyła, że marki nie są tylko nadawcami ofert i komunikatów, ale stają się partnerem w dyskusji. Takim emblematem stylu życia, który konsumenci chcą eksponować zewnętrznie.

- Kiedyś marka była gwarancją jakości. Dzisiaj jakość dóbr się wyrównała. Żaden z producentów nie pozwoli sobie na to, żeby jego towar nie był dobry - zauważyła Marczak.

PwC przygotowało raport „Polacy na zakupach. 5 filarów nowoczesnego handlu"

- Okazuje się, że Polacy coraz chętniej dokonują zakupów z użyciem nowoczesnych technologii. Coraz częściej są to urządzenia mobilne, które dają możliwość kupowania w każdej chwili – mówiła Marczak.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Bez alkoholu nie ma w Polsce grilla
Handel
Polacy coraz chętniej kupują używane produkty. Które firmy już to zauważyły?
Handel
Rząd Orbana skarży sieć sklepów. Uważa, że został zniesławiony
Handel
W niedzielę, 28 kwietnia, sklepy otwarte. Okazja do zaopatrzenia się na majówkę
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił