Reklama
Rozwiń
Reklama

Japoński gigant chce Piotra i Pawła? Kto ocali polską sieć

Inwestorzy zainteresowani sklepami sieci już składają oferty wiążące – dowiedziała się „Rzeczpospolita". Potencjalni chętni są nawet w Japonii oraz RPA.

Aktualizacja: 24.05.2018 11:14 Publikacja: 23.05.2018 21:04

Japoński gigant chce Piotra i Pawła? Kto ocali polską sieć

Foto: materiały prasowe

Proces poszukiwania inwestora strategicznego dla sieci Piotr i Paweł zbliża się do finału. Uczestniczyło w nim wielu chętnych, a lista systematycznie się powiększała. Z ostatnich nieoficjalnych informacji wynika, że udziałem w transakcji zainteresowana była także spółka 7-Eleven Japan, prowadząca ok. 65 tys. niewielkich sklepów spożywczych w 18 krajach świata.

– Krążyli wokół, nikt nie wie, czy chcą złożyć ofertę – mówi nasze źródło zbliżone do transakcji. Spółka nie odpowiedziała na nasze pytania, czy rozważa taką inwestycję. Obecnie prowadzi ona zarówno sklepy własne, jak i w ramach różnego rodzaju systemów franczyzowych oraz partnerskich. Obecna jest już w Europie w krajach skandynawskich, ale najwięcej sklepów ma w USA i Azji, głównie w Chinach, Tajlandii i Japonii.

– Przeprowadzamy okresowe przeglądy swojej działalności na całym świecie, aby zidentyfikować i przeanalizować możliwości jej rozszerzenia – mówi Erick Robinson z biura prasowego amerykańskiej centrali firmy. – Nie ma w planach w najbliższym czasie ekspansji w Polsce – dodaje.

Jak pisaliśmy już jako pierwsi w „Rzeczpospolitej", lista chętnych do zakupu sklepów Piotr i Paweł jest długa. Są na niej choćby Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka, Carrefour Polska, Maxima Grupe (sieci Aldik i Stokrotka) czy ITM Polska (Intermarche oraz Bricomarche). Są także inwestorzy finansowi, zarówno z Polski, jak i zagranicy. Mówi się także o udziale inwestorów z RPA.

Reklama
Reklama

– Mamy już wiążące oferty, ale spłyną kolejne, co spowodowało przedłużenie procesu w porozumieniu z bankami – wyjaśnia Robert Krzak, wiceprezes Piotra i Pawła.

W firmie wprowadzane są kolejne zmiany zapowiadające rewolucję. Założyciele i dotychczasowi właściciele firmy, czyli rodzina Woś, stopniowo oddają władzę w przedsiębiorstwie. Piotr Woś i Paweł Woś przechodzą do rady nadzorczej, z której będą uczestniczyć w działaniach mających na celu poprawę rentowności grupy i finalizację procesu pozyskania inwestora strategicznego.

Od 1 czerwca nowym prezesem i dyrektorem generalnym będzie Marek Miętka, od 2000 r. związany z Tesco Polska.

– Zachowując dotychczasowy rodzinny charakter biznesu, umożliwiający szybkie podejmowanie decyzji, zamierzamy – korzystając z wieloletniego doświadczenia Marka – w optymalnym stopniu wprowadzić mechanizmy zwiększające efektywność biznesową i przejrzystość procesów – mówi cytowany w komunikacie Piotr Woś.

Handel
Nowa umowa handlowa USA–Szwajcaria: cła w dół, inwestycje w górę
Handel
Tanieją samochody. W salonach ruszyły wyprzedaże
Handel
PKO BP i Allegro łączą siły. „Płatności na jeden klik"
Handel
Szwajcarski eksport pod presją ceł. Donald Trump zapowiada porozumienie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Handel
IKEA z ogromnym spadkiem zysku. Szwedzki gigant skończy z niskimi cenami?
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama